Saturday, September 12, 2009

Make your own flowers. Part 2.



Dere kjenner sikkert til den veldig talentfulle tusenkunstneren Pia. Hun er DT hos idebloggen ”Scrapfactory”, og det var der jeg fant en fantastisk tutorial om selvlagde roser, som var laget ved hjelp av Retro puncher og vann!! Jeg var snar bort til hobbybordet, og fant fort ut at dette var noe alle kan lage. Damene i ”Scrapfactory” har vært så snille å la meg dele disse blomstene med StampARTics lesere, så her kommer min tutorial om hvordan du kan lage de lekreste roser. Husk å stikke innom ”Scrapfactory”, der finner du masse inspirasjon!!

******
Many of you know the very talented Pia. She is DT at the idea blog “Scrapfactory”, and it was there I found a fantastic tutorial about handmade roses, that was made only from retro punch flowers and water!! I had to try it right away, and experienced that this was something we all can do. The ladies in “Scrapfactory” have been so kind to let me share these flowers with StampARTics readers, and here follows my tutorial of how to make these beautiful roses. Make sure to visit “Scrapfactory”, for a lot of inspiration.




I mitt ekrempel har jeg valgt å bruke akvarellpapir, men alle typer kartong kan brukes. Nå er det slutt med å kaste selv de minste bazzill rester, lag roser av dem i stedet!!! Jeg har brukt retro puncher i tre forskjellige størrelser. I tillegg trenger jeg en brad, og en liten sprayflaske med vann. Her har jeg stanset ut fire store, tre mellomstore, og tre små blomster.

******
For my example I have used aquarelle paper, but you can use all kinds of cardstock. Now it is time to save even the smallest left over papers, and make roses. I have used my Retro punches, in three different sizes. Then I just need a brad, and some water. Here I have made four big, three medium, and three small flowers.



Så soter jeg kantene med vannfast blekk på begge sider. Distress fungerer ikke her, siden jeg skal bruke mye vann etter hvert.

******


Then I use some ink on both sides of the flower. It has to be waterproof ink, since we are going to add a lot of water.


Jeg setter sammen blomstene med en brads.
Nå er jeg klar til og spraye blomsten med vann. Mye vann!

Så bretter jeg bladene opp, en etter en. Jeg tilfører mer vann underveis. Jeg er litt hardhendt, og de større bladene bretter jeg litt etter hvert som jeg bretter dem opp.

******

Now I use the brad to make my flower, and I am ready to add water. A lot of water!
Then I fold the petals up, one by one. Now and then I add some more water. I am a bit rough, and the bigger petals I crunch a little.











Når alle bladene er brettet opp, og blomsten ser ut som en sørgelig våt klump med papir, så starter magien. Nå bretter du forsiktig bladene ut igjen, og former dem litt underveis. De aller minste bladene kan få stå igjen, og danne en knupp.

******

When the whole flower is folded, and it just looks like a sad wet lump of paper, then the magic starts. Now you carefully fold the petals out again, and you can shape them a little bit with your fingers. Some of the smallest flowers I leave the way they are, to make a center in my rose.





Her er resultatet.
La blomsten tørke helt!
Nå kan du velge om du vil pynte videre på blomsten, med Glimmermist, Perfect pearls, glitterlim, eller bare beholde den som den er.



******
Here is the result.
Wait for the rose to dry. Now you can decorate the flower with Glimmermist,Perfect pearls, glitter, or just keep it the way it is.




Her er et kort hvor jeg har brukt blomster som er laget på denne måten.

Jeg håper dere likte tutorialen, og denne måten å lage blomster på.


******
Here is a card where I have used flowers made this way.
I hope you enjoyed this tutorial, and this way of makeing flowers.













Thursday, September 10, 2009

And the winner is.....

Tak for alle de fantastiske kort I har lavet til skitsekonkurrencen her i september.
Dejligt at så mange har deltaget.
Det har været fantastisk at kigge dem alle sammen igennem. Fantastisk !!!
Vi har valgt at trække vinderen med random.

***

Thank you all for wonderful entries to our sketch challenge in September!
We are overwhelmed that so many participated. Amazing!!!
We have had the best time browsing through the list looking at your creations.
We decided to draw the winner randomly

***

Den heldige vinder vil modtage en papertrimmer fra Paprus:

One lucky winner will receive papertrimmer fra Paprus:




Og vinderen er.....

And the winner is....

*


*

*

*


*


*

Med dette flotte kort

With this wonderful card



Tillykke ~ Congratulations

***

Send os din adresse på e-mail til stampartic@gmail.com
Og du vil få tilsendt din flotte gave med posten.

Send us your address by stampartic@gmail.com
And you will receive your beautiful gift in the mail.

***

Tusind tak til Paprus og til alle, som deltog med jeres flotte kort, i vores konkurrence.

Thank you Paprus and to all that participated with beautiful cards to our Challenge.

Monday, September 7, 2009

Creating with borderstamps....Part 1



Jorunn leker med border ~ Jorunn is building a border:

Jeg så i SasSa sin private blogg et innlegg hun hadde laget om å lage sine egne border, og fikk masse inspirasjon fra henne.
I motsetning til SasSa så bruker jeg mer mønsterpapir og border, da jeg ikke er så god på distress bakgrunner.
Da finner jeg ofte mønsterpapir med svakt mønster i, slik at bordene kommer skikkelig frem.

In SasSa's personal blog I found a post about building your own border, and I got lots of inspirations from her. But contrary from SasSa I use pattern papers, because I am not good with distressed backgrounds. I use pattern papers with pale pattern in it, so the borders will appear nicely.

1)
I dag har jeg brukt bordene fra settet til Melissa Frances, en av mine favoritt plater med border.
Today I have used Melissa Frances borders, one av my favorite sheet of borders.



2)
Jeg har valgt mønsterpapir fra Maja Design. De har en del mønsterpapir med duse svaker mønster i.
I have picked a pattern paper from Maja Design. They have some pattern papers with pale pattern in them.

Jeg starter med å legge borden tvers over papiret.
I start with laying the first border across the paper.


3)
Så legger jeg en kan til denne borden.
Then I add an edge to the this border.

Jeg legger også samme kanten under midt borden også.
I also add the edge under the main border too.

4)
Denne gangen har jeg bygt det samme bordene horisontalt også....Og det ferdige resultatet ser slik ut, klart til å bli brukt på kort;
This time I have also build the border set horizontal too....And this time the finish results looks like this all ready to be used on a card.

Det gjør ingenting at det ble litt overlapping og rotete i hjørnet, for det skal jeg dekke over med motivet.
It doesn't matter that the borders are crossing each other and looks messy in the corner, because I am going to cover that with the image.


5)
Ferdig kort ~ Finished Card:


*************


SasSa bygger en border ~ SasSa is building a border:

Så klart ville ju jag också vara med på detta när Jorunn berättade att hon ville visa detta i StampARTic. Så det blir en liten tutorial på en border från mig också.
Jag har använt mig av stämplarna nedan. Det första arket är från Autumn Leaves(använde 4:de stämpeln uppifrån) och det andra är Primas Build-a-Frame 2(använde den 2:a stämpeln från vänster).
Of course I too wanted to participate in this when Jorunn told me she wanted to show this in StampARTic. So here comes a little tutorial from me too.
I have used the stamps in the picture below. The first set are from Autumn Leaves(used the 4th stamp from the top) and the second is Prima Marketing´s "Build-a-frame 2"(used the second stamp from the left).



Att bygga en border går ju att göra på en del sätt. Jag valde att att göra dem på diagonalen.
Jag använder mig av 200 gr akvarellpapper då jag tänkte fortsätta dekorera med div clearstamps.
There are a some of ways to make a border. I choose to make them diagonal. I use 200gr akvarell paper because I planed to use some other clearstamps to decorate the background.


1)
2)

3)
4)

Och så det färdiga kortet.

And so the finished card.


*********************

Aija gjorde också ett kort där hon använde borderstamps och här är hennes kort.

Also Aija made a card using borderstamps. Here is her version.


Vi håper dere likte vår lille lek med border, og gleder oss til å få se deres lek med border.
Legg gjerne igjen en link her med deres kort med border.

We hope you have enjoyed our little building a border article, and we are looking forward to see you build a border. We would love to see you leave a link here to your cards with border.


Friday, September 4, 2009

Sophia Lindgren - Guest DT in September


Vi är glada att kunna presentera vår gäst DT medlem Sophia Lindgren. Hon kommer att vara med oss hela September månad.

Men vi skall låta Sophia berätta lite om sig själv:

Namn: Sophia Lindgren alias kurrebo
Ålder: 38 unga år
Yrke/sysselsättning: heltids-mamma åt våra fem barn
Gift - barn? : Lyckligt gift med min kärlek sedan 20 år. Tillsammans har vi 5 underbara ungar. Isak (10 år), Minja(8 år), Liam(6 år), Vilja(3 år) och Ivan(14 månader)

Jag har alltid varit en pysselmänniska och har testat decoupage, porslinsmålning, eterneller mm. Men när jag fann scrapbooking och cardmaking, för drygt 3 år sedan, blev jag fast! En bättre hobby än det här kan inte finnas...
Älskar att man kan sitta i lugn och ro och skapa , för att i nästa stund sitta tillsammans med en skara likasinnade.
När jag skapar, ger jag mig själv både eftertraktad egentid och en stunds avkoppling. Upplever att tiden flyger iväg och att skapa gör mig lycklig.
Sen början av året ingår jag i designteamet hos Handarbeta .se.

Saker jag inte klarar mig utan när jag skapar är chalk, scrappy glue och vackra spetsar. Gör sällan "platta" alster utan bygger gärna upp med 3d-kuddar och lager på lager. Har nog en liten dragning åt shabby chic eller vintage-hållet ; )

Inspiration finner jag på en mängd håll. Dels genom diverse forum och bloggar men också genom att träffa andra scrappare/kortmakare och se deras alster ta form.

En av mina främsta egenskaper är att jag älskar utmaningar! De ger mig motivation och drivkraft till att skapa med nya material och tekniker. Är egentligen inte en kortmakare i första hand, utan gör mestadels LO´s.

Att få vara september månads gäst-dt här på stampARTic är både en stor ära och en stor utmaning!

******

This month we have been very lucky to have Sophia Lindgren on our team. She will be with us the hole September month.

Let Sophia tell something about herself:

Name: Sophia Lindgren alias kurrebo
Age: 38 young years
Work/occupation: housewife and full time mom to our five children
Married - children? : Togehter we have 5 lovely children. Isak (10 year), Minja(8 year), Liam(6 year), Vilja(3 year) och Ivan(14 month)

I have always been a crafter and I have tested decoupage, painting porcelain, dyed plants and so on. When I did find scrap booking and card making almost three years ago. I was hooked. One cant find a better hobby than this ...
I love to sit in peace and create or then come together with other who also love this hobby.

I give myself some time for myself and also some relaxing when I craft. The time seems to fly and crafting makes me happy.
Since the beginning of this year I has been in design team Handarbeta .se.

Things I can't do without when I'm crafting is chalk, scrappy glue and beautiful laces. I seldom do "flat" work I rather build the creation with 3d-tapes and layer on layer. I do have a tendency to do shabby chic or vintage ; )

I find inspiration from different places like forums and blogs but also when I meat other scrapers/card makers and see their works as it comes to life.


One of my best quality is that I love challenges! It give me motivation and power to create with new materials and techniques. I mostly do LO's but occasionally I also make cards.


It's an honor and also a challenge to be the guest DT in StampARTic in September!

Tuesday, September 1, 2009

Sketch challenge.

Vi er klare med en ny utfordring, og denne gangen har Rikke laget en nydelig skisse til oss.
Sinelli har ennå en gang sponset oss i DT med stempler, pynt og papirer, og både Sinellis pakke, og Rikkes skisse har det vært moro for oss å jobbe med.
I september har vi vært så heldige å få med oss Sophia som gjeste designer for StampARTic. Hun har laget et nydelig skissekort, som inspirasjon for oss alle. Følg med den 4. september, så får du muligheten til og ble bedre kjent med vår dyktige GDT.
Vi har en premie på lur denne gangen også. Den heldige vinneren får en flott papertrimmer fra Paprus.




We are ready with a new challenge for you, and this time Rikke has made a beautiful sketch for us.
Once again
Sinelli has sponsored DT with stamps, papers and decorations. Both Sinellis package, and Rikkes sketch have been a lot of fun for us to work with.This month we have been so lucky to have Sophia, as our guest designer. She has made a beautiful sketch card, as an inspiration for all of us. Friday 4. September you will have the opportunity to get to know our talented GDT a little better.
We do have a price for you this time, as always. The great price this time is a papertrimmer from
Paprus.



PAPRUS – PALVELEVA ASKARTELUKAUPPA


Paprus 0n askartelijan aarreaitta ja kauppa on toiminut vuodesta 2004 Tampereella, Sammonkadulla. Liikkeen valikoima on laaja ja keskittynyt erityisesti skräppäily- ja korttitarvikkeisiin. Ideana on tarjota mahdollisimman uutta, erilaista, runsaasti ja usein.

Muita palveluja ovat syksyisin ja keväisin järjestettävät askartelukurssit (skräppäily, korttitekniikat, decoupage, helmiaskartelu jne.), joissa otetaan huomioon asiakkaiden tarpeet. Järjestämme mm. työtovereille omia askarteluiltoja. Lisäksi tarjoamme korttien ja koristeiden suunnittelu- ja valmistuspalvelua esimerkiksi hääpareille. Verkkokauppamme on oiva vaihtoehto ostoksien tekemiseen. Verkkokauppamme toimii
tällä hetkellä Suomen alueella.

Papruksessa panostetaan erityisesti hyvään palveluun, siksi sanommekin: ”Paprus – palveleva askartelukauppa”.

paprus@kolumbus.fi
www.paprus.net

PAPRUS – ATTENDANT HOBBY AND CRAFTS SHOP

Since 2004 Paprus hobby and crafts shop has worked in Tampere, Finland. Paprus shop is a treasure trove of the hobbyists. Our assortment is wide and focused especially to scrap booking and card making materials. The idea is to offer as new, different, wide and often as possible.

As other services we offer craft courses in autumn and spring times (e.g. scrap booking, card making techniques, decoupage and jewel crafts). We are foreseeing our customers’ needs. E.g. we arrange work shops for work groups. In addition we offer planning and production services for e.g. wedding couples. Our e-commerce is an excellent option to make your purchases (our e-commerce is working only in Finland at the moment, but you can always contact us).

A good service is important to us. That is why we say: “Paprus – attendant hobby and crafts shop”.

paprus@kolumbus.fi

www.paprus.net




Her er månedens skisse.


Here is this months sketch.




Og her er litt inspirasjon fra DT.

And here is some inspiration from DT.

SOPHIA.








RIKKE.


CAROLA.

PETRA.


MARIANNE.



AIJA.


JORUNN.


SASSA


Vi gleder oss til å se mange flotte bidrag fra dere denne gangen også.
We are looking forward to see a lot of great cards, as always.
*****
Frist for å delta er 8. September midnatt StampARTic tid
Deadline is September 8th Midnight StampARTic time.
*****


Klikk på denne linken for å komme til Mister Linky skjemaet
Click on this link to get to Mister Linky scheme

Monday, August 31, 2009

Walk of Fame

Sommaren börjar närma sitt slut men lyckligtvis så märker man det inte på kortfronten. Vi har igen haft glädjen att göra våra bloggrundor där vi sökte efter kort till Walk of Fame. Denna gårg har vi valt två kort och en box.

The summer seems to be comming to it's ending point but fortunaltely this is not the case in crafting activities. We once again had the plesure blog-surfing for cards to Walk of Fame. There where many beautiful cards but these two cards and box are our choise this month.

Kesä alkaa olla lopuillaan mutta loppu ei ole kauniit kortit ym., joita me netissä surffatessamme olemme löytäneet. Olemme taas kerran löytäneet kaksi kaunista korttia ja yhden ihanan laatiokon.


Walk of Fame Augusti 2009



Vad säger ni om denna box. Denhär gör man inte på en timme. Om ni klickar på bilden så kommer ni in på Lenes blogg där ni hittar mera bilder av boxen.

What do you. This imazing box is not made in a hurry. If you click on the photo there is a link to Lenes blog where there is more pictures of the box.


Mitäs sanotte tästä laatikosta. Tätä laatikkoa ei tehdä kiirreellä. Lisää kuvia nähtävissä Lenen blogissa ja linkki sinne on kuvassa.

Nå vad säger ni sedan om detta kort. Når man går in på Anias blogg så förstår man inte så mycket vad hon skriver men vi kan lova att hennes kort behöver inga ord.

What do you think about this card. Lovely or what. If you go to Anias blogg you do not have to underdand polish when you look at her beautiful cards.

Mitäs sanotte tästä kortista. Uskallamme luvata, että vierailu Anian blogissa kannattaa vaikka ette ymmärrä puolan kieltä.


Hannes kort är utspeckat med vackra detaljer. Eller vad tycker ni? Det lönar sig att gå in på hennes blogg och kolla hennes andra vackra kort.


Hanne's beautiful card is covered with beautiful details. Or what do you think? We promise that it's worth while to go to Hanne's blogg to look on her other beautiful cards.


Hannen kaunis kortti on täynnä ihania pieniä yksityiskohtia. Vai mitä mieltä olette? Lisää kauniita kortteja löydätte Hannen blogista.



Gratulationer * Congratulations * Onnittelut
Nästa WoF igen i September - Next WoF in September - Seuraava WoF Syyskuussa

Friday, August 28, 2009

Brushstroke with LePlume II markers....


Vi puster liv i en gammel teknikk, brushstroke. Brushstroke er en kolleksjon som Penny Black har, men også andre lignende stempler med store gummiflater, går å bruke.
Teknikken er at man fargeleger direkte på stempelet før man trykker.

For å få liv i motivet, kan man bruke mange nyanser og
blende sammen også innenfor denne teknikken.
Her kommer en liten tutorial for å blåse liv i denne gamle teknikken igjen.

We are breathing life into an old technique, brushstroke.
Brushstroke rubber stamps is one of Penny Blacks collections,
but similar rubber stamps with large rubber area can be used.


The technique is to color directly onto the stamp before stamping.

To make the image come to life we can use many shades of colors
and blend together within this technique too.
Here is a tutorial to freshen up this technique once again....





Dette trenger du:
Brushstroke stempel eller lignende
Marvy LePlume II tusjer,
Sprayflaske
Papir

This is what you need:
Brushstroke stamp or similar.
Marvy LePlume II Markers
Spray bottle with water
Card stock


Step 1:
Jeg har brukt stempelet
Casual fra Penny Black.

The rubber stamp I am using is
Casual from Penny Black.

Finn frem tusjene du vil bruke til hele motivet, og ha flere nyanser innenfor hver farge.
Begynne med den lyseste fargen og fargelegg direkte på stempelet.
Ta så den neste nyansen og legg fargen litt innpå den lyse og farge lenger ut
fortsett slik til du har fått fyllt farge i hele motivet.

Etter at jeg har lagt på den mørkeste fargen,
går jeg som regel over motivet enda en gang med alle nyansene
og passer på at overgangene ser bra ut.

På bladene, legger jeg først grønnfargene jeg vil bruke,
de lyseste først og deretter litt mørkere, og lar den mørkere fargen gå litt inn på det lyse.
Jeg avslutter alltid med dark brown på blader og stilker, helt ytterst langs kanten.

Find the colors you want to use for the whole image, and have several nuances within each color. Start with the lightest color and color the image in directly on the rubber stamp.

Take the next nuances and start coloring a little in on where the lighter color is,
and keep doing this with as many nuances you have...


After the darkest color, I usually go over with all the nuances once again,
making sure it is all blended in to nice shades.


On the leafs and the stem I start with the lightest green and then add a darker one, like on the flower, but I always add dark brown on the edges, it makes the image come more to live.




Step 2:




Du har kanskje fått litt panikk nå, siden tusjene har tørket på stempelet???
Ingen fare, vi skal nå spraye med vann, og tusjene vil komme til liv igjen....
Det er med andre ord ingen grunn til å stresse og tro at man må
skynde seg å fargelegge motivet.

Ikke spray direkte på stempelet, det vil bare etterlate altfor store og markerte vannskjolder....
Spray ut i luften og dra stempelet med gummisiden opp,
gjennom dusjen som ligger i luften.
Gjør dette gjerne 1 til 2 ganger, men igjen...
ikke for mye da det vil etterlate for store vannskjolder på motivet.

You have maybe a little panic right now,
because the markers is all dried up on the rubber stamp?

No danger, we are about to spray with water and the markers will all come to live again...
so there is no need to stress out and coloring it in very fast.


Do not spray directly on the rubber stamp,
that will leave to big watermarks when stamping.

Spray into the air, and run the rubber stamp with the rubber side up
through the mist of water.

Do this 1 or 2 times, but be careful....
it does not need much water, and if you do it to many times,
it will also make watermarks when stamping.




Step 4:
Da er det på tide å trykke med stempelet....
It is time to stamp....

Voila!

Jeg har testet ut mange ulike papir og kartonger til denne teknikken.
Mange bruker akvarellpapir, men jeg føler at det suger for mye farge og reslutatet blir ikke alltid like bra.
Jeg liker best kartong eller papir med en glatt overflate.
En av mine favoritter er tykt printer papir med high gloss overflate
(ikke glossy papir eller fotopapir)

I have tried many different card stock and paper with this technique.
Some are using aquarelle paper for brushstroke technique, but I think it draw to much color from the image, and it is hard to get a great result.
I like smooth surfaced card stock.
One of my favorite is thick printer paper with high gloss surface.
(not glossy paper or photo paper)


Step 5:


Jeg bruker alltid distresse kantene, med distresse kantene med distress ink og svamp.
Gir en mer varme og liv til motivet.

I usually distress the edges, making the image pop more, and bringing it to live.
****

Og her er det ferdige kortet
And here is the finnish card


Fargene jeg har brukt i denne tutorialen -
The colors I have used in this tutorial:

  • Flower center: 13-Ochre, 83-Butterscotch
  • Petals: 60-Salvia Blue, 100-Saphire Blue, 17- Steel Blue, 33- Oriental Blue
  • Leafs and stems: 48-Leaf Green, 15- Olive Green, 18- Dark Brown

***********
Marvy LePlume II tusjene er vannbasert, og det er det som gir denne effekten.
Det er mulig at andre vannbaserte tusjer vil gjøre samme nytten,
men dette har jeg ikke testet ut.
Marvy LePlume II tusjer finner man i de fleste online butikker.

Marvy LePlume II Markers are water based, and that is what gives this effect.
It is possible that other water based markers will give the same effect, but I have only tried Marvy LePlume II markers.
Marvy LePlume II markers are available in most on line scrapping stores.

*************