Monday, September 21, 2009

Shoppintips in September!

Lite shopping piggar alltid up, eller hur!?
Låt oss vara helt ärliga, shopping gör oss
lite gladare och lyckligare och då tror iallfall
vi att man håller sig friskare också!
Här kommer några shoppingtips från oss
för att pigga upp er i dessa förkylningstider.

Some shopping always cheer you up, doesn´t it`?
Let´s be totally honest, shopping makes you feel
happy and we belive tha´t makes you stay healthy
to! Here is some shoppingtips from us to cheer you
up in this sickness-times.

Jorunn:
Mitt tips är strimlat papper. Det är toppen till
decoration på kort. Ger en tuff känsla på kortet.
Jag köpte mitt på Papirloftet.

My tip is shredded paper. It is great for decoration
on the card. Gives a little rough edge to the card.
I bought mine at
Papirloftet.

SasSa:
Jag blev så glad i somras när jag fann dessa clearstamps
från Tim Holtz! Som ni alla vet ääälskar jag clearstamps
och kan inte få för många av dem...Många känner nog till
Tim Holtz gummistämplar från Stampers Anonymous men
kanske inte alla känner till att de finns i clearstamps också.

I was so happy this summer when I found these
clearstamps from Tim Holtz! As you all know I loooove
clearstamps and can´t get enough of them...Many might
know about the rubberstamps Tim Holtz line from
Stampers Anonymous but few maybe know there are
clearstamps too.


Med många clearstamps behövs en smart förvaring!
Till mina mini/single clearstamps använder jag lådan
Glis från IKEA. 3 lådor för 19 kr, billigt!

With many clearstamps there is a need for smart
storage! For my mini/single clearstamps I use the bow
Glis from Ikea. 3 boxes fpr 19 kr, cheap!







Jag vill också visa er hur jag förvarara mina quickutzalfabet.
Jag har använt en ask för registerkort som jag köpt på Lidl
till priset av 2 för 19.99! Det är toppen med separerings-
korten då man lätt kan se den bokstav man vill ha.

I also want to show you how I storage my quikutzalfabeth.
I have used a box föor registrationscard that I have bought
at Lidl for the price 2 for 19.99! It´s great to have the
dividers so you can see the letter you want.




Stäng/Closed:





Marianne:



Här är pärlstavar som jag gillar väldigt mycket eftersom
de är så långa, 8 cm. Man kan trä på fler pärlor, eller
använda dem som de är. De finns i olika färger. Och
naturligtvis gillar jag priset, 12 stavar - 5 kronor på
Hobbykroken.

Here is some pearl pins that I like very much because
they are so long, 8 cm. You can add more pearls, or use
them the way they are. They come in different colures.
And of course I like the price, 12 pins – 5kr at
Hobbykroken.





De här spellbindersdiesen talar för sig själva...
är de inte vackra så säg!? Perfekta för att göra
snygga bakgrunder eller embossa små detaljer...


These spellbinders speaks for them selves...
are they not beatiful or what? Perfect for nice
backgrounds or for embossing small details...




Carola:



Clip IT Up är en ny idé för att organisera. Den har en unik och
enkel lösning för förvaring av dina scrapbookingprodukter.
Den här snurran är perfect för mindre och skrymmande
produkter som band, brads och andra dekorationer.

Clip It Up is a new idea for organizing. It is a unique and simple
solution for storing and organizing all your scrapbooking
products. The Add-On turns independently and it is perfect
for smaller, bulkier products as ribbons, brads and
embellishments.


Du ser lätt allting och undviker allt letande efter saker förvarade
i askar och boxar.

Everything is right in sight, at your fingertips and ready to use.
Clip It Up eliminates the hassle of searching for items stored
away in boxes and containers.



Med Spin It Up är det lätt att lägga till och ta bort
produkter och sedan lätt hänga dit dem igen.
När du åker på scrapträff med dina vänner kan Spin It Up
följa med, den är bärbar! I finland kan du köpa den på
Heinikka.

Spin It Up to easily access and remove your products,
then simply clip them back up. Go scrappin’ with your
friends – Clip It Up is portable! In finland you can by them
from
Heinikka.



Jag har valt några underbara papper från Graphic 45
ur serien "Botanicabella".
Du hittar dessa vackra papper på Hobbyochhantverk.

I have picked some wonderful papers from Graphic 45
that are called "Botanicabella".
You find these beatiful papers at Hobbyochhantverk.



Och dessa papper från Graphic 45 kommer ur
serien "Baby 2 bride".

And these papers from Graphic 45 are called
"Baby 2 bride".








Hoppas ni håller er friska i höst med lite hälsosam
shopping!

Let´s hope you all stay healthy this autumn with some
fresh shopping!

No comments: