Tuesday, February 4, 2014

My love for....

Hello everyone

We've reached February - the month of love.
In Norway, we celebrate Mother's day in February, and of course Valentine's Day.
These days are traditionally celebrated with card and gifts of chocolate and flowers. But love is so much more, and here the fantastic DT has made great things in the name of love.



Hei alle sammen.
Vi er kommet til februar, mnd for kjærlighet.
 I februar så har vi morsdag og Valentiner dagen.
 Disse dagene feires ofte ved og gi bort kort, sjokolade og blomster.
Men kjærlighet er så mye mer, og her har det fantastiske DT laget flotte ting i kjærlighetens navn.
 



Jeg har en liten forkjærlighet for vinger.

På baksiden av alle fjærene så ligger det englevinge form i papir.
Fjærene er limt på med forsiktighet for og ikke ødelegge di fluffy fjærene.

I love wings. I have used a wing cardboard shape and glued feathers carefully to the cardboard


Hjertet er en dies som jeg har embosset med Stampendous,
 Pearlustre Pearl White, den får man kjøpt på Hobbykunst.
Rundt hjertet er det små krystall bling.
Bokstavene er skjært ut på silhouetten.
Krystallene er fra en gammel lampe.

The heart is a dies. I have embossed the heart with Stampendous  Pearlustre Pearl White. You can get this at Hobbykunst. There is crystal bling around the heart. The letters have been cut using a Silhouette. The crystals are from an old lamp.


En canvas (20x20 cm) blir mitt bidrag idag, massor med glittrande
sprayer och mister och hjärtan så klart...

A canvas (20x20 cm) is my contribution today, a lot of shimmering
mists and of course hearts....


Jag började med att täcka duken med Decoart Texture Crackle genom en stencil.
Limmade en hjärtformad kakform i mitten. Pärlor från ett gammalt pärlhalsband runt
om. Nyckel och nyckelhål från Tim Holtz. När allt var limmat på plats täckte jag allt
med Gesso.

I applied a lot of Decoart Texture Crackle throug a stencil. Glued a heart shaped baking
 tin in the middle. Pearls from an old pearl necklace around it. Key and keyhole 
from Tim Holtz. When all the decorations was glued into place I covered the whole 
thing with Gesso.



Jag limmade cheescloth på sidorna och täckte med Decoart Texture Crackle,
man kan se den titta fram runt kanterna. Massor med olika sprayer...svart
Dylusions spray från Ranger och en hel massa olika hemgjorda mister blandade
avLuminarte Primary elements.

I glued Cheescloth to the sides of the canvas and covered it with Decoart Texture 
Crackle but you still can see some of it. A lot of Ink sprays....black Dylusions 
spray from Ranger and a lot of home made mists made from Luminarte Primary 
elements.


Decoart Metallic Lustre Gold på dom upphöjda partierna...


Decoart Metallic Lustre Gold on the raised areas......


Och till slut knöt jag fast "nyckeln till mitt hjärta" med ett svart 
papperssnöre.

And finally i attached the "key to my heart" with a black paper string.




Jeg har laget to  prosjekt for denne artikkelen. På begge har jeg brukt teksten fra Kreativ Hobby- dette er en 2007- årgang (Teksten Altså :-) )

I made two project for this article. On both my projects I used this text from Kreativ Hobby- this stamp is made in 2007

Det første er et kort. Jeg ville lage noe uten bilde eller stempel på.  Jeg må bare innrømme at jeg er blitt inspirert av ho som ble Walk of Fame denne gangen.

The first one is a card- I wanted to make something without an image- Have to admit I been inspire by our Walk of Fame lady this time.





Her har jeg funnet frem et prima ark, prima nøkkel, og blomstene er også prima. De er satt sammen av flere som er skikkelig gamle.. de ble laget tidlig på 2000- tallet. Chip board er Dusty Attic og Love er MB die.

I dug true mip board is Dusty Attic and y stash and I used Prima paper, resin key, flowers are made of some old ones from the early 2000, ChLove is an MB dies.


Det neste er en AJ side. Det er ikke mye på den, men jeg ville ha en enkel side.
 
The next one is AJ page.
Not to much on it, but I wanted to keep it simple


Jeg har gått gjennom restepapir og pynt jeg har liggende. Bildet har jeg funnet på internett og printet ut på klar selvklebende papir fra Avery. Som dere ser, er teksten og ordet Love det samme, har bare brukt andre farger.

I did use scraps- this image I found online and printed it on clear paper. The bird is a Prima resin. And as you can see; the same text and word Love, just a bit different in colors.



Silje


Har brettet en liten gaveske som kan inneholde noe til en man er glad i  ; )
For å pynte esken har jeg brukt restepapir, chipboard og sløyfebånd.

I created a little giftbox as a small gift for a loved one ; )
To decorate the box I used left over paper, chipboard and ribbon.




Jag har valt att göra ett chokladkort. Det är svårt att inte älska choklad, det finns en smak för alla och i mitt tycke ska den vara mörk med en hint av havsalt eller chili.
För att dekorera kortet har jag embossat aluminiumtejp till både bakgrund och de gröna bladen(målade med akrylfärg). Blommorna är gjorda av restbitar från själva kortgrunden. Stämpeln  kommer från vår nya sponsor Kreativ Hobby och är från 2010.

This time I've made a chocolatecard. It's hard not to love chocolate, there's a taste for everyone. The ones I love best is a dark one with a hint of seasalt or chili.
After folding the card I embossed some aluminiumtape for background and leaves(painted with acrylicpaint). The flowers is made from scraps to fit the card. The lovely stamp comes from our new sponsor Kreativ Hobbys 2010years collection.


Hjärtat vid blommorna kommer från Korthobby. Ostduken har fått lite lite bling av distress rock candy stickles.

The hart by the flowers comes from Korthobby. I've tried to bling the cheesecloth a tiny bit with distress rock candy.



Hjärtana är gjorda av chipboard som jag först har målat med gesso, låtit torka lite, använt en stencil med ännu mer gesso och sedan färgat med lite mister av olika slag och lite inka gold.

These harts are made from chipboards painted with gesso, a stensil and more gesso, different mists and some inka gold.



Hoppas ni får en underbar dag med era älskade!

Hoping you a lovely day togheter with your loved ones!


Jeg er virkelig glad i å lage ting i 3D og som regel etter egne maler. Jeg valgte derfor å ta fram en av mine gamle maler og lage en husboks. Husboksen romer en liten gave eller litt sjokolade. Du kan finne malen i bloggen min

I really love to craft and especially crafting or alter 3D things - therefore I chose to make something with one of my own templates. I have made a small house box - that can hold a small present or some chocolate. You can find the template for the house in my blog


Jeg bruker Silhouette mye og lager egne kuttefiler. Huset, vinduene og sykkelen er alle egne filer.

I also use a Silhouette a lot, and love to make my own cutting files. The house, door, windows and bike is all my own files.


Huset er dekorert med mønsterark. Jeg har også brukt stensiler, gesso, distress ink og distress stain for å få litt ekstra effekter.


The house is decorates with patterned paper. I have also used stencils, gesso, distress ink and distress stain.


Taket kan tas av og da kommer gaven til syne. Jeg dekorerte innsiden av huset med tapet og teppe.

The roof comes of - and reveals the hidden gift. I decorated the inside of the house with "wallpaper" and carpet :)


Skiltet er et digitalstempel jeg har laget selv. Stempelet kan du finne som freebie i bloggen min.

The sign is a home made digital stamp. You can find the stamp as a freebie in my blog..



Jeg er ei skikkelig tagjente, jeg bare elsker den kreative friheten det er i å leke seg med en tag..
I am a real taggirl, I just love the creative freedom it is with playing around on a tag..

Så med denne tagen hentet jeg inspirasjon fra det faktum er at for litt over 8 år siden giftet jeg meg..  Og dette herlige stempelet fra Kreativ Hobby passe helt perfekt. Stempelet av det herlige paret er fra 2004 og det syntes jeg passet helt perfekt, og så må jeg jo også få gratulerer Kreativ Hobby med sin 10 års dag i dag...

Jeg tok en liten bit med manilla papir og stemplet det romantiske paret med goosebums (dette gjør at motivet står imot misting).. Deretter mistet jeg over med dylusionsfarger... tok på litt crackle Paint og Mod Podge glitter over der igjen..

So with this tag I got my inspiration from the fact that it is just a little over 8 years sins I got married.. And with this wonderful stamp from Kreativ Hobby, it just fell into place.. The stamp of the romantic couple  is from 2004 and fits just perfect.. An of course I also need to say a big gratz to Kreativ Hobby that is 10 years today..

I took a bit of manillapaper and stamped with goosebumps (this makes the image resist the mists).. Then I misted with some dylusions, then crackle paint and to top it off some Mod Podge glitter.



Bakgrunnen er laget med pigmentpulver, gel medium og Mod Podge glitter..

The background is made with pigmentpowder, gel medium and Mod Podge glitter..


Brukte også litt glassperler, thickers og Prima metal

Also used some glassbeads, thickers and Prima metal


Line

Jeg lagde denne gangen et bryllupsposekort..
Posekort er søte og små å lage,
og kan dekorere ganske fritt..
--
This time I made a wedding bag card .. 
Bagcards are cute and small to create, 
and you can decorate quite freely ..



Jag ville fokusera på kärleken till oss själva. :-) En sida i min altered book. Bild från en gammal veckotidning ifrån 30-talet. Det är en utmaning att skapa platt, jag gillar dimensioner och struktur.

I wanted to focus on the love for us selves. This is a page in my altered book. The motif is from an old magazine from the 30's. For me, it's a challenge to create flat, I like dimensional!





No comments: