Tuesday, March 4, 2014

Inspirasjonsartikkel - Bursdager / Birthday


Da er vi kommet til Mars, og det begynner å bli vår rundt omkring i landet. Noen plasser mer enn andre. Her hos oss i Nordreisa er det nok fortsatt godt vinter. Men, at det er vår betyr i vår familie bursdager, og opptil flere stykker bare denne måneden. De kommer på løpende bånd og vi kan starte med minstemann som er barnebarnet mitt. Han blir 2 år, så kommer eldstesønn, og deretter er det moren min som har bursdag. 
Og dette betyr jo at de skal ha bursdagshilsen.... Så denne gangen setter vi fokus på bursdagskort, og de kan komme i alle varianter. 
Jeg har valgt å lage to kort og en tag.  Barnebarnet mitt er ennå såpass liten at bursdagskort betyr ikke så mye for han. Han ser mer på farger og om motivet er gøy. Monster liker han, hyggelige monster altså...
********
Well, the month of March has arrived and it starts to get spring around the country. Some places more than others. Her in Nordreisa (North Norway) we still have winter outside. But springtime means, in my family at least- don`t know about you :-)...Birthdays. And they arrive kind of daily for half the week. The first one out is my grandson, he will be 2 years old, next is my eldest son, and then my mother. And they all have something in common, beside birthday in march... they need a birthdaycard.
So this article is about cards for birhtdays, they can be in so many different styles and we want to show some.
I deceided to make to cards and one tag.
My grandson is so little and still don`t have any meaning of birthdays or cards...He is going for colors and images. He like good monsters though :) So that`s why I made him this card.
*******
Så derfor får han dette kortet med skarpe farger og ett par små monster på forsiden.

*******
Min eldste sønn liker tegneserier og Disney og at jeg lager kort til hans bursdag. Så da laget jeg et kort med noen av de elementen.. han er også glad i kaker... og penger i kortene er heller ikke å forakte :)
****
My son is a grown up with an interest for  cartoons and he like Disney and me making cards for his birthday. This one he really liked, and ofcourse money in it is a hit


Så dette kortet ble et Katie Label Pivot kort. Jeg så en video med disse disene og fant ut at jeg måtte ha en sånn. Nå testa jeg denne ut. Perfekt for kort med ikke så altfor mye pynt, da de er stilig som de er og de passer perfekt på en hylle/peishylle.
*******
For this one I made a Katie Labe Pivot card. I think they are perfect for cards without too much embellishments and they make good decorations on a mantle.
*******
Til mamman min fant jeg ut at jeg skulle lage en tag. Ho liker engler og feer og er litt inne i de teamene. Ho er også veldig glad i fargene jeg har valgt å bruke på denne.
Siden ho ikke ønsker seg noe i bursdagsgave, fant jeg ut at jeg kunne lage en litt spesiell tag og la den bli gaven hennes også.
********
And for my mother I made a tag. She likes angels and fairies and fantasy. This gave me an opportunity to use one of my Aurora wing digital stamps again. 
My mother doesn`t have any birhtday wishes, so I deceided to make this a special tag and let it be her gift from me as well.

På denne tagen brukte jeg metallpynt fra Korthobby.no

*****





Jeg har laget et bursdagskort med hjemmelagde rulleroser. Jenta er farget med Prismacolor.

I have made a birthday card with  handmade roses. The girl is coloured with Prismacolor.


*****

Anna-Lena






Jag har gjort ett grattis kort samt en tillhörande låda där det kommer att ligga lite presentpengar i till våran granne som har fyllt 40 år. Stämplarna är färglagda med Copics.

I have made a card and a box and in the box we are going to put some money to our neighbor who recently turned 40. The stamps are coloured with Copics.

*****
Connie



Bursdagskortet jeg har laget er aldeles ikke i min vanlige stil, men jeg fikk plutselig lyst til å lage et søtt kort til ei lita jente som jeg kjenner. Penny Black motiv, Prima blomster og stæsj og papir fra Authentique. Motivet er fargelagt med distress blekk og vannpensel.

This birthday card is not typical my style, but I just got an idea to make a card for a little girl I know. This card is made with Penny Black motif stamp, Prima flowers and embellishment and paper from Authentique. Motif is colored with distress inks and waterbrush.

******
Sara

Jag har en massa födelsedagar som ska firas under mars och för att få lite variation valde jag att dekorera en liten återvunnen kasse.

During Mars a lot of family and friends are celebrating their birthdays and to get some variation I choosed to decorate a little recycled bag.

Stämpeln kommer från Magnolia och är färglagd med distessink och lite stickles.

 The stamp is from Magnolia and painted with distress ink and stickles.


 Klocktavlan är gjuten i bivax och målad med många lager akrylfärger. Metallfjärilen kommer från vår sponsor KortHobby.

The clock is made by beeswax and then painted in several layers of acrylicpaints. The butterfly is from our sponsor KortHobby.


Baksidan höll jag enkel så att det går att skriva en hälsning.

The backside is kept simple so you will be able to write a small message.


Gunn-Eirill


Malen på dette kortet fant jeg i Ett Trykk feb. 2014.
Jeg er egentlig ganske dårlig på og følge maler, så det ble et dobbelt tryllekort av det.

I found the template for this card in the magazine "Ett trykk" for February 2014. 
I really do not follow tutorials very well, so this became a double magic card.   

Kant punchen er fra Martha Stewart.
Papirene er fra Pion.
Blomstene kommer fra Storyteller og Wild Orcide Craft.

Edge punch is from Martha Stewart, and the papers are from Pion.
The flowers are from Storyteller and Wild Orchid Craft.


Blomster ranken har jeg bundet i stedet for og lime en og en blomst fast på panelet.
 Hjertet og fuglen har jeg støpt selv.

I have bound a flower vine, instead of gluing everything to the panel.
The heart and the bird is homemade.


1. siden inni kortet. Stempelet er fra Kort og Godt.

The first side inside the card. The stamp is from Kort og Godt


2. siden inne tryllekortet. Stempelet er fra Kort og Godt.

The second side inside the card. The stamp is from Kort og Godt.


Baksiden av kortet. Stempelet er fra ukjent leverandør.

Alle diesene jeg har brukt kommer fra Spellbinder.

The back of the card. All the dies are from Spellbinder


Panelene er rufset opp og børstet med Cat Eye, creamy brown

The panels are distressed, and had a stroke of Cat Eye, creamy brown.


Her er kortet fra siden.

This is the side of the card.

Line 


Dette kortet lagde jeg til en god venninne av meg,
som akkurat har hatt bursdag.
Ville få med noe med vennskap,
siden vi har kjent hverandre i veldig mange år..
--
This card I made for a good friend of mine,
who just had her birthday.
I wanted to have something with friendship on it,
since we've known eachother for many years..


*******
Så da håper jeg at vi har klart å inspirere dere litt når det gjelder bursdagskort. Det er jo i grunnen noe vi trenger gjennom hele året.
***
So I hope we did manage to give some inspiration for you guys to make birthday cards. Birthday cards we need all year long.



No comments: