Saturday, February 28, 2015

Heidi Augustson - Guest designer for February

Mitt foto

Heidi Augustson is a brilliant Norwegian paper artist, and known for her vintage style. She is currently a designer for  Maja design.




Kan du fortelle oss litt kort om deg selv? 

Jeg heter Heidi, men er nok bedre kjent som Filharmonica i «scrappeverden». Jeg er midt i de flotte
40-årene og er bosatt i Vestby.


Når startet du med scrapbooking og papirhobby? 

I år er det 10 år siden jeg laget mitt første kort, det var invitasjoner og takkekort til min sønns konfirmasjon. Rester etter konfirmasjonskortene ble til bursdagskort, også måtte jeg kjøpt litt mer for å lage flere bursdagskort, og slik ballet det på seg. Fra å ha alt til papirhobbyen i en bærepose har jeg nå klart å fylle et stort hobbyrom fra gulv til tak.

Hvor viktig er papirhobbyen for deg i dag? 

Papirhobby, og da spesielt kortlaging, tar mye plass i hverdagen min. Det er omtrent ikke en dag jeg ikke tilbringer tid på hobbyrommet mitt, og i tillegg er jeg så heldig at jeg kan ta med meg hobbyen min på jobb. Jeg jobber som aktivitetsleder for Frivilligsentralen i Vestby og her har jeg ansvaret for hobbyrommet på en aktiv møteplass 2 ganer i uka og jeg er arbeider med  et redesign-prosjekt innen søm som er underlagt «Godset», den nye bruktbutikken som skal åpnes i Vestby..

Holder du på med andre kreative hobbyer enn papir? 

Jeg er veldig glad i å strikke og hekle, og i tillegg blir det mange forskjellige kreative sysler på jobb slik som maling og søm. Gjennom det lokale husflidslaget, hvor jeg er leder, kommer jeg i kontakt med mange andre kreative hobbyer og det siste året har jeg gått på kurs for å lære tatersløyd, nunofilting, mønstertrykk på stoff og bildeoverføring til stoff og andre medier.

Hva slags papirhobby liker du å drive med og hvilke teknikker liker du å bruke? 

Jeg er først og fremst en kortlager, men  det hender at jeg også lager Loer eller andre papirprosjekter. Det er vintage- og shabby chic stilen som ligger mitt hjerte nærmest og mine kort lager jeg gjerne lag på lag og pynter med blonder, perler, blomster og andre romantiske detaljer. Men jeg synes det også
er moro å prøve meg på andre og nye teknikker, det er stadig noe nytt jeg vil lære!

Hvilke type produkter bruker du for øyeblikket? 

Jeg er som sagt veldig glad i blonder, perler og blomster, så det bruker jeg store mengder av. Men jeg liker også å bruke produkter på kortene mine som vanligvis ikke selges i hobbybutikk. Jeg elsker å gå på loppemarked og finne små skatter. Det kan være alt fra gamle bøker og noter, til blondekanter på duker, små heklebrikker, smykker og gamle sysaker.


Vi trenger alle inspirasjon innimellom, hvem eller hva er det som inspirerer deg? 

Jeg henter mye inspirasjon på nettet, både på blogger, nettsider og f.eks. på Pinterest. Det er mange kjempeflinke papirkunstnere og mye inspirasjon å finne rundt omkring,


Hvordan er prosessen din fra en ide til ferdig papirkunst?

Jeg designer kort for flere produsenter, butikker og utfordringsblogger og da må jeg ofte jobbe
innenfor en gitt ramme. Men jeg kan ha veldig forskjellig utgangspunkt for kortet jeg skal lage. Noen ganger starter jeg med et mønsterark jeg vil bruke, andre ganger kan det være pynten jeg tar utgangspunkt i eller et motiv. Jeg bruker gjerne 2 – 3 timer på å lage ferdig et kort, og selv om jeg har en idé om hvordan kortet skal se ut når det er ferdig skjer det ofte at det endrer seg gjennom prosessen.

Her er noen av mine kreasjoner:












Vi takker Heidi for at hun ville være med på å la seg intervjue.

3 comments:

Heather Robinson said...

Here is the best way to fix the malware popups and cancel the subscription and get back refund in your account.

Stop malware popups

Fix the Software error

Block Antivirus Popups

Fix the installing error

Boxer Puppies For Sale said...


Passports for sale
Passports for sale
Driving license for sale
Certificates for sale
ID card for sale
Visa for sale
Green Cards for sale
Resident Permit for sale
Diplomas for sale
NCLEX for sale

Expertessays.co.uk said...

Nice article admin thanks for sharing your article keep share more knowledge.
Our expert writers essays service ensures that your work is error-free and well-polished. We have a team of expert editors who provide high-quality essays and assignment services for all types of assignments. Our affordable prices ensure that you get the best value for your money.