Showing posts sorted by relevance for query tryllekort. Sort by date Show all posts
Showing posts sorted by relevance for query tryllekort. Sort by date Show all posts

Thursday, April 7, 2011

Magic card / Tryllekort - Tutorial



Først må jeg fortelle en liten historie om navnet til dette kortet jeg skal vise dere I dag.” Tryllekortet” har ikke egentlig noe magisk ved seg. Sønnen min kom til meg for å vise et trylletriks, og jeg la nok bedre merke til hvordan han hadde brettet sammen trikset sitt, enn til selve trikset. Brettingen hans ga meg inspirasjonen til dette brettekortet, og navnet ”Tryllekort” har liksom bare blitt hengende ved.

*******

First I want to tell you a short story about the name of the card I`m about to show you.  The“ Magic Card” it is not really magical. My son came to me to show me a magical trick, and I`m sorry to say I didn`t pay as much attention to the trick, as I did to how he had folded the papers he used for his trick. This inspired me to a new folding technique, and the name just came along with it.


Dette kortet består av tre deler som alle blir limt sammen til slutt.

*******

This card has three parts, and we will glue it all together in the end.


Kartong / Cardstock: 6” / 7” - Preg 1 ½” inn fra hver side./ Score 1 ½” in from both sides.
Kartong / Cardstock: 6” / 6” – Preg 1” inn fra hver side./ Score 1” in from both sides.

Nå har begge kartongene et midtfelt på 4”.
Bruk en bordpunch på de fire sidene, og sot kantene om du liker det.

*******

Now both pices have a 4” area in the middle .
Use a border punch on the edges, and distress all the edges if you like.




Her har jeg gjort klar kartong som dekker skrivefeltet, og som blir fronten på kortet

Den lille kanten er der for at fronten skal henge pent rett ned når kortet er ferdig.
4” / 7 ½”, preg ved 6”, og 6 1/8”.

*******

Here is the cardstock that will be the front of the card.
4” / 7 ½”, score at 6”, and 6 1/8”.

 

Det er på tide å pynte med mønsterpapir. Jeg har gjort klar fire tynne strimler, og fire brede strimler, til å dekorere alle sider av vingene på kortet. Hvor brede disse strimlene er kommer an på hvilken bordpunch du har brukt, så det må du nesten måle deg frem til selv:)

*******


It is time to decorate with patterned paper. I have made four thin and four thick stripes, to decorate all sides of the “wings” on the card. The size of the stripes depends on which border punch you have used.

 

Her har jeg dekorert vingene og de midtfeltene som vil bli synlig på kortet.

*******


Here I have decorated the wings, and the big areas that will show.

 

Her er andre siden. Vingene er dekorert, og de hvite midtfeltene vil limes mot hverandre til slutt.

*******


This is the other side. We will glue the white areas together in the end.




Her har frontkartongen fått mønsterpapir, både på utsiden….

*******


Here I have decorated the front on the outside…

 

…og på innsiden.

******


…and on the innside.

 

Innsiden er her ferdig med tekst. Pass på at teksten kommer rett vei:)

Jeg har festet dobbeltsidig teip til den lille klaffen.

*******

I have now made a text on the inside, and added some tape to the small flip.

 

Her er klaffen limt fast på baksiden av den minste kartongen.

*******


I fasten the flip to the white area on the smallest cardstock.

 

Mer dobbeltsidig teip…

*******


More tape…

 

Her har jeg limt alle delene sammen, de to hvite feltene mot hverandre, og frontkortet henger fint ned på midten.
Jeg har laget et skrivefelt, som blir skjult av fronten.

*******

Here I have fastened all the parts together. The two white areas against each other, and the front in the middle.
I have made a writing space that will be hidden under the front.

 


Her er kortet åpent.

*******

Here you can see the card open.

 


Og her ser du kortet mitt helt ferdig. Om du bretter de bakerste vingene bakover, og de fremste vingene forover, så kan kortet stå.

*******


And here my card is all finished. The card can stand if you fold the wings like you see in the picture.




Her er et annet kort jeg har laget med denne bretteteknikken.

*******

Here is another card I have made with this folding technique.




Jeg håper du ble inspirert til å lage ditt eget tryllekort. Lykke til.

*******

 I hope you got inspired to make your own magic card. Good luck.


Tuesday, March 4, 2014

Inspirasjonsartikkel - Bursdager / Birthday


Da er vi kommet til Mars, og det begynner å bli vår rundt omkring i landet. Noen plasser mer enn andre. Her hos oss i Nordreisa er det nok fortsatt godt vinter. Men, at det er vår betyr i vår familie bursdager, og opptil flere stykker bare denne måneden. De kommer på løpende bånd og vi kan starte med minstemann som er barnebarnet mitt. Han blir 2 år, så kommer eldstesønn, og deretter er det moren min som har bursdag. 
Og dette betyr jo at de skal ha bursdagshilsen.... Så denne gangen setter vi fokus på bursdagskort, og de kan komme i alle varianter. 
Jeg har valgt å lage to kort og en tag.  Barnebarnet mitt er ennå såpass liten at bursdagskort betyr ikke så mye for han. Han ser mer på farger og om motivet er gøy. Monster liker han, hyggelige monster altså...
********
Well, the month of March has arrived and it starts to get spring around the country. Some places more than others. Her in Nordreisa (North Norway) we still have winter outside. But springtime means, in my family at least- don`t know about you :-)...Birthdays. And they arrive kind of daily for half the week. The first one out is my grandson, he will be 2 years old, next is my eldest son, and then my mother. And they all have something in common, beside birthday in march... they need a birthdaycard.
So this article is about cards for birhtdays, they can be in so many different styles and we want to show some.
I deceided to make to cards and one tag.
My grandson is so little and still don`t have any meaning of birthdays or cards...He is going for colors and images. He like good monsters though :) So that`s why I made him this card.
*******
Så derfor får han dette kortet med skarpe farger og ett par små monster på forsiden.

*******
Min eldste sønn liker tegneserier og Disney og at jeg lager kort til hans bursdag. Så da laget jeg et kort med noen av de elementen.. han er også glad i kaker... og penger i kortene er heller ikke å forakte :)
****
My son is a grown up with an interest for  cartoons and he like Disney and me making cards for his birthday. This one he really liked, and ofcourse money in it is a hit


Så dette kortet ble et Katie Label Pivot kort. Jeg så en video med disse disene og fant ut at jeg måtte ha en sånn. Nå testa jeg denne ut. Perfekt for kort med ikke så altfor mye pynt, da de er stilig som de er og de passer perfekt på en hylle/peishylle.
*******
For this one I made a Katie Labe Pivot card. I think they are perfect for cards without too much embellishments and they make good decorations on a mantle.
*******
Til mamman min fant jeg ut at jeg skulle lage en tag. Ho liker engler og feer og er litt inne i de teamene. Ho er også veldig glad i fargene jeg har valgt å bruke på denne.
Siden ho ikke ønsker seg noe i bursdagsgave, fant jeg ut at jeg kunne lage en litt spesiell tag og la den bli gaven hennes også.
********
And for my mother I made a tag. She likes angels and fairies and fantasy. This gave me an opportunity to use one of my Aurora wing digital stamps again. 
My mother doesn`t have any birhtday wishes, so I deceided to make this a special tag and let it be her gift from me as well.

På denne tagen brukte jeg metallpynt fra Korthobby.no

*****





Jeg har laget et bursdagskort med hjemmelagde rulleroser. Jenta er farget med Prismacolor.

I have made a birthday card with  handmade roses. The girl is coloured with Prismacolor.


*****

Anna-Lena






Jag har gjort ett grattis kort samt en tillhörande låda där det kommer att ligga lite presentpengar i till våran granne som har fyllt 40 år. Stämplarna är färglagda med Copics.

I have made a card and a box and in the box we are going to put some money to our neighbor who recently turned 40. The stamps are coloured with Copics.

*****
Connie



Bursdagskortet jeg har laget er aldeles ikke i min vanlige stil, men jeg fikk plutselig lyst til å lage et søtt kort til ei lita jente som jeg kjenner. Penny Black motiv, Prima blomster og stæsj og papir fra Authentique. Motivet er fargelagt med distress blekk og vannpensel.

This birthday card is not typical my style, but I just got an idea to make a card for a little girl I know. This card is made with Penny Black motif stamp, Prima flowers and embellishment and paper from Authentique. Motif is colored with distress inks and waterbrush.

******
Sara

Jag har en massa födelsedagar som ska firas under mars och för att få lite variation valde jag att dekorera en liten återvunnen kasse.

During Mars a lot of family and friends are celebrating their birthdays and to get some variation I choosed to decorate a little recycled bag.

Stämpeln kommer från Magnolia och är färglagd med distessink och lite stickles.

 The stamp is from Magnolia and painted with distress ink and stickles.


 Klocktavlan är gjuten i bivax och målad med många lager akrylfärger. Metallfjärilen kommer från vår sponsor KortHobby.

The clock is made by beeswax and then painted in several layers of acrylicpaints. The butterfly is from our sponsor KortHobby.


Baksidan höll jag enkel så att det går att skriva en hälsning.

The backside is kept simple so you will be able to write a small message.


Gunn-Eirill


Malen på dette kortet fant jeg i Ett Trykk feb. 2014.
Jeg er egentlig ganske dårlig på og følge maler, så det ble et dobbelt tryllekort av det.

I found the template for this card in the magazine "Ett trykk" for February 2014. 
I really do not follow tutorials very well, so this became a double magic card.   

Kant punchen er fra Martha Stewart.
Papirene er fra Pion.
Blomstene kommer fra Storyteller og Wild Orcide Craft.

Edge punch is from Martha Stewart, and the papers are from Pion.
The flowers are from Storyteller and Wild Orchid Craft.


Blomster ranken har jeg bundet i stedet for og lime en og en blomst fast på panelet.
 Hjertet og fuglen har jeg støpt selv.

I have bound a flower vine, instead of gluing everything to the panel.
The heart and the bird is homemade.


1. siden inni kortet. Stempelet er fra Kort og Godt.

The first side inside the card. The stamp is from Kort og Godt


2. siden inne tryllekortet. Stempelet er fra Kort og Godt.

The second side inside the card. The stamp is from Kort og Godt.


Baksiden av kortet. Stempelet er fra ukjent leverandør.

Alle diesene jeg har brukt kommer fra Spellbinder.

The back of the card. All the dies are from Spellbinder


Panelene er rufset opp og børstet med Cat Eye, creamy brown

The panels are distressed, and had a stroke of Cat Eye, creamy brown.


Her er kortet fra siden.

This is the side of the card.

Line 


Dette kortet lagde jeg til en god venninne av meg,
som akkurat har hatt bursdag.
Ville få med noe med vennskap,
siden vi har kjent hverandre i veldig mange år..
--
This card I made for a good friend of mine,
who just had her birthday.
I wanted to have something with friendship on it,
since we've known eachother for many years..


*******
Så da håper jeg at vi har klart å inspirere dere litt når det gjelder bursdagskort. Det er jo i grunnen noe vi trenger gjennom hele året.
***
So I hope we did manage to give some inspiration for you guys to make birthday cards. Birthday cards we need all year long.



Sunday, January 20, 2013

DT article - Heinikka



Meillä StampARTic tiimiläisillä on ilo esitellä teille Suomessa hyvin tunnettua yritystä.

Heinikka on vuonna 2007 perustettu yritys. Valikoimiimme kuuluvat skräppäys- ja korttiaskartelu materiaalit sekä erilaiset askartelun laitteet ja työvälineet. Nettikauppamme löytyy osoitteesta www.heinikka.fi ja kauppa löytyy Kälviältä, Keski-Pohjanmaalta. Kierrämme vuoden mittaan monilla kädentaitomessuilla Suomessa ja usein osastollamme voi tutustua esimerkiksi uusiin skräppäys/ korttiaskartelu ja leimailutekniikoihin..
        

The StampARTic design team has the plesure to introduce to you all a companyt that is famous among cardmakers and scrappers in Finland.


Heinikka was founded in 2007. We specialize in scrapbooking and card making materials & tools. We begun first as internet based shop only (www.heinikka.fi) and then opened our shop in Kälviä. During the year we travel on many of the Finnish Craft shows and on our stand you can see demonstrations on the latest scrapbooking / card making & stamping techniques.



*************

Heini lähetti meille tiimiläiselle ihanat toisistaan poikkeavat paketit. Emme käyttäneet askarteluissamme lainkaan laitteita (kuviolävistäjiä, Big shotteja...) muutamia pieniä poikkeuksia lukuuunottamatta, joten näitä voi käyttää malleina omiin töihin vaikkei sellaisia laitteita omistaisikaan. 

Heini sent to us members lovely and different packages. We made all of these nearly without any machines so you can made your craftings based on these eventhough you don't have example Big shot or Cuttlebug.


 Christina

I made a small mini-album.

Front



Back



Inside




And then I made a card



and a menu card

                                       front                                                                         back   




Gitte.
Minialbum.



Card.




Eva

This is what I got from Heinikka: lovely papers, Scrapbook Paint, Glimmer Glaze, Die cuts and some really nice Jumb Bookplates:


And this is what I´ve made:




I´ve altered a big box  for all those receipts and warranties  that I never know where to find  when I need them :)...:


A bookplate, think it´s so cool:



The lid:


 And the back side:


I´ve also made a card, quite "clean and simple" since part of the challenge was to craft without the use of machines or "extra stuff" ;) :









I got papers, Mod Podge Brushstroke, Glimmer Mist, Chalkboard mist, Glitter hearts, vintage images from Marianne Design and acetate sheets. I also used Inka gold gloss paints.


030


028


I´ve got cardstock, mist, string, lace and some beautiful images on aquarell paper.



The image is colored with Distress Markers.



A clean and simple book-tag.


Lene

 I got some really nice paper,
sketches, flowers and paint


I've painted the lady with distress markers






Here is what I received



And I made two scrapbooking layouts from my son`s photos






Here is a close up, I have colored the iron-on transfers with markers




SasSa

Here is what I got to play with.
For example Lovely papers and chipboards from Echo Park- This and That





With the doily I made a boxenvelope
Handcut flower coated with the Glimmer Glam paint. 
The handmade leaves I made with the green paintbottle I got. 
And covered with some glitter.
Got a cool raised effect with that paint. 
It has a small precision tip on the bottle.
So works great both to draw and write with.





Back of the boxenvelope




The card.




Inside of the card. 
The edge with the with numbers works as a 
locking mechanism for the front of the card.
So it says shut.

 

And finally a box in the lovely patterned papers.



I've recieved an adorable package with papers, Glitter glam paint, die cuts and bookplates. I made a card and altered a bag :)






I made a card - "Tryllekort"
 

And a tag



Haluamme kiittää Heinikkaa näistä ihanista tarvikkeista!

We want to thank you Heini for these lovely materials we got from Heinikka!