Sunday, June 7, 2009

Brette teknikker ~ Folder techniques

Bretteteknikker får vi aldri nok av, og jeg har lyst til å vise dere tre enkle, nesten like
bretteteknikker, som allikevel gir tre helt forskjellige resultater.

We never get enough of different folding techniques. I want to show you three techniques that are easy to manage. They are almost the same, but the results are still very different.












Kort som er brettet litt annerledes blir alltid lagt litt ekstra merke til, og selv de enkleste brettinger gir eksklusive resultater. Mange har lyst til å prøve, men lar være fordi det ser vanskelig ut. Kom igjen alle sammen, for disse kortene er i alle fall ikke vanskelige!

Her er mal til de tre kortene. Midtpartiet er likt, det er klipp og fasong på sidene som utgjør forskjellen. Klipp vekk de markerte feltene, brett ved de stiplede linjene, det er det hele. Nå er du klar til å dekorere kortene som du ønsker.



Cards folded a special way, always get some extra attention and even the easiest folding techniques, can give your card an exclusive look. I know that many card makers don’t try this, because it looks difficult. Now there are no excuses, cause these cards are really easy to make.

Here are the templates for the three cards. The middle of the cards is all the same, it is the cut and shape of the sides that makes the different. Just cut out the marked areas, fold by the stippled lines, and you are ready to decorate your card the way you like.




Nr.1






Nr.2





Nr.3



*****


Mitt første kort ble et baby kort, med motiv fra” Ladybug and Friends”, og tekst fra ”Kreativ Hobby”. Her er kortet lukket.
My first card is a baby card. The image is from “Ladybug and friends”, and the text is from “ Kreativ Hobby”.Here you can see the card closed.



Her er kortet halvåpent.
Here the card is half open.







Her er kortet helt åpent. Swirlene inni kortet er fra ”Stempelglede”.
Here the card is wide open. The swirls inside the card are from “Stempelglede”.






******

Kort nr to er et konfirmasjonskort. Motivet er fra ”Sugar Nellie”, og teksten er fra Stempelglede.
My second card is a confirmation card. The image is from “Sugar Nellie”, and the text is from “Stempelglede”.







Her er kortet halvåpent.
Here the card is half open.







Her er kortet helt åpent. Swirlene er fra ”Stempelglede”, og teksten er fra ”Ett Trykk”
Here the card is wide open. The swirls are from “Stempelglede”, and the text is from “Ett Trykk”.








******


Her er mitt det tredje kortet. Motivet er fra ”Sugar Nellie”, og teksten er fra ”Kreativ Hobby”.
Here you can see my third card. The image is from “Sugar Nellie”, and the text is from “Kreativ Hobby".






Her er kortet halvåpent.
Here the card is half open.








Her er kortet helt åpent. Tekst og swirler er fra ”Stempelglede”
Here the card is wide open. Text and swirls are from “Stempelglede”.









Dette er tre bretteteknikker som alle kan mestre. Nå håper jag at jeg får se masse brettekort i bloggene deres i tida fremover. Lykke til!

These are three folding techniques that everyone can manage. Now I hope to see a lot of folding cards in your blogs in the time to come. Good luck to all of you!

42 comments:

Aud said...

Helt fantastisk, Marianne!♥♥♥
Disse må jeg prøve meg på, tusen takk for flott forklaring og nydelige 'eksempler'!

Klem,
Aud

Tiets said...

woww the cards are just gorgeous!
Hugs Tiets

Gry-Heidi said...

Åh, så flott! Det er såå morsomt med bretteteknikker :) Tusen takk for lett forståelig forklaring.
Nydelig kort du har lagd!

Klem, Gry-Heidi

Lene Aase said...

Så utrolig lekkert, takk for at du deler :)

tanja said...

wouwie the cards are just gorgeous!
love the idee's
xxx tanja

Camilla said...

Så fine kort og supert med oppskrift på brettingene:) Tusen takk! Legger en link til denne på bloggen min;)

Camilla

Berit said...

Fantastiske muligheter!!
Må helt klart prøves om ikke før, så til helga!!
Juhuu - bare noen få dager igjen nå!! Gleder meg!

Klem

Eva J said...

Vilka vackra kort med olika vikningar. Det måste provas när det var så fina beskrivningar att följa. Tack för tipsen.
Eva

Sharon said...

These are fantastic - the designs look simple yet the finished cards are gorgeous. I will definitely be trying these!

Bente said...

Nyyydelig!!! Dette må prøves:=)

Elly said...

Wow,super georgeous cards!!!!!
greetings, Elly

Angella said...

Jaaa....dette må jeg prøve meg på:)

Angella

Anonymous said...

These cards are really lovely. You are all such talented ladies.

kjersti gulliksen said...

Kjempefine kort Marianne. Holder på å prøve meg på det med rundede kanter nå, men får ikke helt til avrundingen...

Bianca said...

i am speechless... these cards are hilarious!!! thanks for sharing aswell...

just genius!!

take care
xoxo bianca

Nina said...

tusen takk for gode ideer. Disse malene må jeg prøve ut :)

Anonymous said...

Wow, vilka underbart vackra kort och så snygga vikningar! Måste absolut provas, Tack för beskrivningarna!

Kramar från Susanne

Birgitte said...

Skønne kort... og dejlig inspiration.... dem må jeg vist prøve at lave

Anita M. said...

Guri malla så utrolig mye lekkert her inne. Ser at jeg har mye å lære, og mye å se igjennom. Ble tipset om siden deres av niesa mi, og jeg er helt solgt!!! Begynte som scrapper i april 08, og har i år blitt litt hekta på kort. Her var mye fint som jeg bare må prøve på! Tusen takk for herlig inspirasjon

Anonymous said...

Herregud at det går an å være så oppfinnsom, så enkelt og bare helt fantastisk. dette må jeg bare prøve meg på takk for ideene.
Lise

Nina said...

hadde vært fint med litt mere detaljerte opplysninger om hvordan man skal gå fram

Nanna said...

Vilka fina kortvikningar! Nu vill jag ju prova dem allihop på en gång men det är ju snart läggdags... ;) Tack för att du delade med dig!

Cathrin said...

Nydelige kort og flotte bretteteknikker. Har forsøkt meg på bretteteknikken som babykortet er laget etter, men mitt kort ble et bryllupskort. Ønsker dere å se det ferdige resultatet kan dere se det her:

http://cattisverden.blogspot.com/2010/07/bryllupskort.html

Ønsker dere en fortsatt flott sommer!
-Cathrin-

Alette said...

Tusen takk for at du deler med oss andre :-) Disse skal jeg ta å prøve meg på. Alle de tre eksemplene du har laget er jo så nydelige.Stor klem til deg...

Anonymous said...

:)) Tusen takk for at du deler.. Nydelige kort, og veldig kjekt for meg som er nybegynner i "gamet".

The Crafting Cook said...

Wow! What some super ideas for different shaped cards- love them. Will definitely be having a go at making these!
Teresa xx

Clarissa Schupp said...

Great Idea! Great workshop, i will try to do someone...

hugs

Clarissa

Anonymous said...

Nydelige kort :o))

Tusen takk for at du deler framgangsmåten .

Anonymous said...

Tusen tack! Dessa kortvikningar ska jag genast prova, dom är helt underbara.......Monica Hellberg

Birgitte said...

Nydelige kort!!! Tusen takk for flott forklaring.

mellem said...

Flotte kort. Har akkurat stjelt alle oppskriftenen og skal hjem å lage konfirmasjonskort :-)

Rene said...

You've newly inspired me! Thanks for the tutorial! The cards are gorgeous!

Wuzimädi said...

Wonderful folding-ideas! Thanks so much for this tutorial!
Michi

Anonymous said...

Det var nydlige kort, men hva heter Puncheren du brukte ?:-)

Josie Cox said...

Love the tutorial on how simple folding cards certain ways gives some many looks. Thank you Marianne. Hugs

Deb said...

Thank you ever so much for your wonderful tutorials--will try a few of these for sure
Deb
xxx

Mathilde said...

Tusen takk !! Dette må jeg prøve ;)

Mara said...

Beautiful work thank you for sharing. Hermoso trabajo, gracias por compartir. (thanks from Puerto Rico)

kendell said...

Thank you for sharing these are really great. Kindest regards

Bente-Heidi Mjørnaren said...

Tusen takk for en flott tutorial. Jeg er helt fersk og du har forklart det veldig godt. Jeg laget et kort etter din oppskrift som jeg har lagt ut i bloggen min i dag, med link til deg :) http://benteheidi.blogspot.no/2015/05/bursdagskort-til-ei-lita-jente.html

Firenze said...

Gosh these are wonderful! Thank you for sharing the dimensions - I'll be pinning these and giving them a try !
Helen -- Firenze Cards

gurli said...

1000 tak for de fine instruktioner - og så udregnet i cm, det er fantastisk for en dansker som mig 😅