Tuesday, March 9, 2010

Build a flower




Det finnes så mange nydelige blomster å få kjøpt. Når jeg blar i nettbutikkene, så finner jeg den ene blomsten lekrere enn den andre. Men så er det prisen da….

Jeg har lekt meg litt med papir igjen, og denne gangen ble blomster resultatet.

Har dere noe restepapir? Ja, jeg tenkte meg det. Da håper jeg dere kan finne litt inspirasjon her til å bruke av restepapiret, og lage noen nydelige blomster til kortene deres.

*******
There are so many gorgeous flowers we can buy. When I visit the shops, I find the most beautiful flowers. And then I see the price....

I have been playing with my papers again, and this time the result is flowers!

Do you have any paper leftovers? I thought so. Then I hope I can give you some inspiration to use your papers to make beautiful flowers for your cards.



Først har jeg valgt ut to matchende mønsterark.

******
First I choose the papers I want to use.



 

Jeg har brukt mine tre minste spellbinders scallope sirkler, og stanset ut fire sirkler. En liten, en mellomstor, og to store sirkler.
Har du ikke spellbinder, så går det fint å klippe ut sirkler, og klippe en bølgekant rundt for hånd.
Jeg klipper noen hakk i sirklene, og så bruker jeg sandpapir på alle kantene. Jeg bruker en syl eller strikkepinne for å bue kronbladene oppover.

******

I have used my three smallest Spellbinders, scalloped circles, and made four circles.
One small, one medium and two large circles.
If you don`t have Spellbinders, you can just cut them out by hand. They don`t have to be perfect to make these flowers.
Around the circles I make some small cuts, and then I use sand paper on all the edges.
Now I use an awl or a knitting-needle to form the petals.


 
Her har jeg limt blomsten sammen, lag på lag.

******
Here I have put the flower together.



Med litt pynt i midten er blomsten ferdig.

******
With some decorations in the middle, my flower is finished.




Her er jeg i gang med en blomst til, og fremgangsmåten er den samme, men etter jeg har brukt sandpapir, har jeg brukt Glossy på alle kantene. Dette blir utrolig lekkert, og blomsten blir også stivere, og mer holdbar.
 
****** 

I want to make another flower, and I have done this the same way as the first one. But after I have used the sand paper, I add Glossy on all the edges. This looks great, and the flower will be more solid.



Etter at Glossyen er helt tørr, har jeg buet bladene, og montert blomsten lag på lag.
Noen støvbærere og litt pynt i midten, og blomsten min er ferdig.

******

After the Glossy is absolutely dry, I form the petals, and mount the flower.
I decorate the center, and my flower is all done.



 
På min siste blomst har jeg lagt til et lag med tyll mellom to av blomstersirklene.
 
Her er det bare fantasien som setter grenser. Prøv deg frem med papirer i alle farger, Crackle Glossy, Embossingpulver, Crackle Paint osv, og lag helt spesielle blomster som passer perfekt til akkurat ditt prosjekt.

******

On my last flower I have added some tulle between the paper circles.

On these flowers you can use papers in every colour you like. You can play with Crackle paint, Crackle glossy, embossing and glitter, and make special flowers that will match your project perfectly.


 


Her er to kort hvor jeg har brukt mine nye blomster.

*******

Here I have made a couple of cards where I have used my new flowers.






20 comments:

Heidi said...

De var utrolig lekker.

Lenes stempelkrok said...

WOW...disse var utrolig vakre:D

Linda Brun said...

Superlekre blomster...

Knerten said...

Wow, dette er jo kjempeflott; takk for tipset !

Wenche said...

Knallfine blomster - kortene like så!

:0) Wenche

Anonymous said...

Utrolig lekre blomster ♥ Flotte kort og :)

Gro said...

Kjempelekkert!

judith@poppy cottage said...

These flowers are lovely, I really like the idea of Glossy accents on the edges, or tulle between the layers. Your card samples are really pretty too, Judith x

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet said...

Lekre! Disse skal jeg prøve meg på! Takk for tutorialen!

Marianne H said...

Takk for en virkelig god ide. Godt det finnes så mange kreative sjeler. Flotte blomster ble det :D

Katrine said...

Disse var utrolig lekre! Super måte å få brukt opp restepapir :-)
Og kortene var kjempefine!

Marimer said...

Maravilloso tutorial. Sí que hay flores preciosas, pero prefiero hacerlas con mis manos, genial. Gracias.

Nena3110 said...

Very nice!

Hege-Annie Simonsen said...

Så flotte blomster! Takk for tutorialen, Marianne! :) Supre kort!!

Anonymous said...

Kjempefint at du viser måter å lage billige blomster på:-) Jeg bruker alt for mye penger på papir og sånt, så det var fint å se at det finnes et billigere alternativ, men som er minst like fint!

LetaScrap said...

Lindas Parabéns

Rene said...

Love it!! Thanks!!

Nina said...

jättefina blommor!

Anonymous said...

Fascinating blog! Is your theme custom made or did you
download it from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog
jump out. Please let me know where you got your design.

Bless you
My website: immobilienalanya.net

marmariscrafts said...

Great, wonderful pieces of art:)