Thursday, March 4, 2010

Doodling.



Frem med pennen folkens, i dag skal det drodles. Først må det sies at jeg er ingen drodlemester! Men nettopp det er litt av poenget. Å vise hvordan de enkleste pennestreker kan gjøre kortet ditt både unikt og personlig.
Her er jeg i gang med et kort, og ut fra blomstene har jeg laget buer med en tynn svart penn.

******
Get your pens folks, today we are doodling. First I have to say that I am not a doodling expert! But I still want to show how some simple drawings can make your card unique and personal.
Here I am on to a card, and from the flowers I have made bows with a thin black pen.







Så fargelegger jeg litt med lilla tusj.
******
Then I do some colouring with my lilac marker.



Til slutt tilfører jeg noen prikker, og pynter kortet ferdig.

******
In the end I add some dots, and I finish the decorating of my card.




Her er det ferdige kortet mitt.

******

Here is the result.

____________________________

Med penn og noen tusjer er det lett å lage en tøff ramme rundt motivet.
Her har jeg startet med noen tilfeldige streker som krysser hverandre rundt halve motivet, Så har jeg laget resten av rammen med linjal. Jag har fargelagt litt med brun tusj.

******
With a pen and some markers it is easy to make a great frame around your image.
Here I have started with some random lines by hand, that cross each other, around half the paper. To the rest of the frame I have used straight lines. I have done some colouring with a brown marker.





Her har jeg fargelagt resten av ramma med flere nyanser brunt og blått.

******
Here I have coloured the rest of the frame with different shades of brown and blue.





Til slutt har jeg tegnet inn en søm som følger rammen rundt.

******

In the end I add some stitches that follow the frame all the way around the image.






Her er kortet mitt ferdig.

******

Here is my card.


______________________________________
Her er en ramme til, på det jentekort denne gangen. Jeg har tatt utgangspunkt i de små hjertene på jentas veske, og tegnet noen hjerter her og der rundt motivet. Så har jeg snurret noen streker og kruseduller som en ramme, og passet på at hjertene får henge fast.

****** 

I have made another frame, this time for a girl. I start with the hearts from the girl’s bag, and draw some hearts around the image. Then I draw some swirls as a frame around the image, and make sure that the hearts keep in touch with the frame.



Så har jeg tatt frem tusjene igjen, og fargelagt litt med tre forskjellige nyanser.

******

Now I use my markers again, and colour the frame in three different shades.


Her er kortet mitt ferdig.

******

Here is my card all finished.



____________________________
Mitt siste kort er et guttekort, og du trenger ingen tegnekunnskaper overhodet for å lage dette.
Her ser du motivet jeg vil bruke.

******

My last card is a boy`s card, and you need absolutely no drawing skills to do this.
Here is the stamped image I want to use.



Med linjal har jeg rammet inn motivet litt mer, i samme stil som stempelet.

******

With a ruler and my pen I have framed the image a little more. I have used the same type of lines as in the stamped image.





Her har jeg brukt et rundt lokk, og tegnet noen tilfeldige sirkler som krysser hverandre på mønsterarket. Jeg har også tegnet hjørner i samme stil som på motivet.

******

Here I have used a round cover, and drawn circles that randomly cross each other on my patterned sheet. 
Then I have made corners in the same way as on the image.


Til slutt har jeg lagt til noen prikker langs sirklene, og gjort kortet mitt ferdig.
Her er det ferdige resultatet.

******

I add some dots in the end, and finish my card.
Here you can see the results.



___________________________________________
På søndag har vi en artikkel om "Unik Scrap". Jeg kan love masse inspirasjon fra DT, så følg med oss videre.

******

On Sunday we will give you an article about “Unik Scrap”. I can promise you a lot of inspiration, so stay with us.

30 comments:

slbt17 said...

wow! Love the doodling!
Sandra

Anna said...

Så otroligt fint det blev.
Tack för inspirationen.
//Anna

taru76 said...

Thank you! My favourite is the one with hearts. And the circles, how clever is that!! Great tutorial : )

Taru, Finland

Lenes stempelkrok said...

Fantastisk flott drodlekunnskaper:)

Randi WS said...

Super tutorial! Nå fikk jeg kjempemange gode idéer! Tusen takk for at dere deler så mange flotte tips!!
Klem, Randi

Pernilla said...

Wow, what a great inspiration!!

Sanne said...

Snyggt!!!!!!!!:)
Kram, Sanne

Kathleen said...

WOW All your cards are fab. Love your doodling. You are clever. Kathleen x

Line said...

Her var det mange ideer å hente. De ble jo så flotte alle sammen. Takk for inspirasjonen. :-)

Jane said...

Wow!!! these are fabulous doodles!!! I especially love the frame on the Sarah Kay one, thank you so much for showing us such amazing inspiration!!! hugs, Jane xxx

Wenche said...

Det ga jo en kjempefin effekt! Takk for tipsene :0)

:0) Wenche

May-Bente said...

Dette var bare knall flott!!
Har ikke tenkt på å legge farge på rammene..takk å takk for inspirasjon:=)

Klem:))

Katrine said...

Her var det mye flott inspirasjon å hente!! Dette må prøves ut!

Sari said...

I used one way to decorate my card, you can find it from here
Great tutorial!!

Lambi said...

Wow,så utrolig nydelig! Dette har jeg lyst til å lære meg! Alle kortene ble bare utrolig lekre med den doodlingen! :)

Aina said...

Tusen, tusen takk for inspirasjonen! Disse krusedullene var så flotte, og gjorde kortene enda flottere :)

Hildegunn said...

Dette var utrolig dekorativt, herlig!

Turid said...

Inspirerende! Dette må prøves!

Turid :)

Camilla said...

Så flott det ble!!:))

Petra/Paradise said...

Alla tummar upp för dig Marianne!!

Knerten said...

Jeg syns du sa du ikke kunne dette jeg, men alt er jo så profft ! Imponerende, og flott med så grei tutorial; takk skal du ha :-)

Linda Brun said...

Kjempestilig effekt doodling gir på kortene. Bruker du en spesiell penn/tysj?? Hvilken type spiss ?

eba said...

Veldig flotte kort og kjempeinspirerende artikkel!!

Grenouille Greetings said...

A fabulous tutorial and one which I would like to try although I have never doodled before. Warmest wishes, Lesley

Sharon said...

Thank you. These are such clever ideas, I love them!

Aud said...

Utrolig lekkert!

Klem,
Aud

Janette said...

Fabulous idea's,love your cards they are amazing,just can't wait to try some it out....thankyou so much for sharing this...xx

Rene said...

Wow, now I know what to do with my doodling!! Thanks so much!

Camilla said...

wow, så kult! tusen takk for tips:)

Josie Cox said...

Wow did not know what doodling could do for a card or image. Thank you for this great idea.