Friday, February 20, 2009

Recipe Challenge - Go Green!


Piia is our GDT for this challenge

Var finner du din inspiration?
Internet och speciellt alla underbara pysselbloggar är min största inspirationskälla! Jag är också en pappersälskare och får ofta inspiration till ett kort från vackra papper.

Vilket verktyg kan du absolut inte leva utan?
Min Fiskars pappersskärare!! Jag har faktiskt två, en har jag med mig på resor och den andra står alltid på mitt skrivbord.

Varför började du med denna hobby?
Oftast känns det som hobbyn valde mig istället för tvärtom *lol*.Jag har alltid älskat vackra mönster och först var jag mer inne på sömnad som hobby.. men när jag sedan hittade denna underbara värld av mönstrade papper gick jag totalt in för kortmakeri!!!

Berätta om ditt första möte med denna hobby.
Jag såg några vackra handgjorda kort i en hobbyaffär och bestämde mig för att testa själv. Jag köpte lite material först och sen lite mer och sen var jag totalt beroende!

Har du några "idoler" inom kortmakeriet?
Åh många! Men förmodligen är min största idol Aija med hennes underbara färgläggningsteknik. Jag skulle älska att ha en liten del av hennes talang! *lol*

Är det någonting du INTE vill se på ett kort?
Jag kan inte komma på någonting jag inte vill se på ett kort... Faktum är att jag älskar att se nya idéer och nya material hela tiden! Det stora utbudet av material är definitivt en av anledningarna till att jag älskar att göra kort!

Hur mycket tid brukar du lägga ner på ett kort?
Tiden jag lägger ner varierar mycket. Ibland hittar jag en rolig idé för ett enkelt kort och det kan ta 15 minuter att göra det. Ibland kan det ta en till två timmar. Vanligtvis tar det ca 30-45 minuter att göra ett kort om jag har ett färdigt färglagt motiv att utgå ifrån.

Har du någon favorit-teknik? Ifall du har det, berätta gärna om dem!
Jag är förälskad i stämplar och experimenterar mycket med dem då och då. För tillfället håller jag mycket på med "versamark & chalks"-teknik där man först stämplar motivet med transparant versamark-dyna och sen gör motivet synligt med chalks. Jag har testat detta både på mina ATC´s och på mina kort och det är så fantastiskt att se hur bilden växer fram.

Favorit stämpel?
Jag har många stämplar som jag älskar men jag måste säga att mina absoluta favoriter för tillfället är de som är designade av Elisabeth Bell för både Sugar Nellie och Whiff of joy.
Har du något favoritkort och skulle du vilja visa det för oss?
Ja faktiskt är det så att det kort jag gillar mest gjorde jag för den allra första skissutmaningen för StampARTic. Det tog mycket tid att göra det kortet efter den skissen men jag är väldigt glad att jag gjorde det!


Vad tycker du känns roligast med denna hobby?
Att jag alltid kan komma på något nytt och bli en bättre kortmakare. Himlen är gränsen och jag gillar att utmana mig själv varje dag!

Och nu några snabba...
Rosa eller blå? -Rosa
Bling eller blommor? - Blommor
Filt eller brush? -Båda
Stämplar eller inte? - Stämplar
Pasteller eller starka färger? - Pasteller
Band eller spets? - Båda


*******************************************************************************
Where do you get your inspiration?
Internet and specially all the wonderful craft blogs are my biggest source of inspiration! And I have to say that I’m a paper addict too and I often get my inspiration for a card also from a piece of beautiful patterned paper.

What equipment can you absolutely not live without?
Fiskars paper trimmer!!! I actually have two of them, the other travels with me and the other is always at my desk!

Why did you choose this hobby?
Most of the time I think it choose me instead *LOL* I’ve always loved beautiful patterns and first I was into sewing things… then I found the wonderful world of patterned papers and totally went into card making!!!

Tell us about your first meeting with card making.
I saw some beautiful handmade cards on some craft store and decided to try out myself. I bought some materials and then some more and soon I was totally addicted!

Do you have any "heros" within cardmaking?
Oh I have plenty of them but I guess my biggest idol is Aija with her wonderful coloring technique. I would love to have a piece of her talent! *LOL*

What do you not like to see on a card?
I can’t think anything I would not like to see in a card… I actually love to see new ideas and new materials all the time! The richness in materials is definitely one of the reasons I love cardmaking!

How long time do you use on one card?
Time I use on making a single card varies a lot. Sometimes I see fun idea for a simple card and it can come up in 15 minutes. Sometimes it take an hour or two to make a card ready. Usually it takes 30-45 minutes to make a card if I have colored the image earlier.

Do you have any favorite-technique? If yes, please tell us about them!
I’ve fallen in love with stamps so I’m experimenting a lot with them time to time. Now I’ve really been into “versamark & chalks” –technique where you first stamp the image with transparent versamark ink and then make it visible with chalks. I’ve tried this out both on my ATC’s and on my cards and I think it’s so amazing how the images turn out.

Favorite stamp?

I have lots of stamps I love but I must say that my absolutely favorites at this moment are the ones designed by Elisabeth Bell for both Sugar Nellie Stamps and Whiff of Joy Stamps.

Do you have any favorite card and would you like to show us?
I actually like the card I made for the first StampARTic Sketch Challenge the best. It took a lot of work to make a card with this sketch but I’m happy I did it!

What is your biggest pleasure with cardmaking?
I can always come up with something new and get better as a card maker! The sky is the limit and I love to challenge myself everyday!

And some quickie ones...

1. Pink or blue? - Pink
2. Bling or flowers? - Flowers
3. Felt or brush? - Both
4. Stamp or not? - Stamp
5. Pastelles or strong colors? - Pastelles
6. Ribbon or laces? - Both

********************************************************************************
Mistä saat inspiraatiota?
Internetistä ja erityisesti upeista askartelublogeista. Olen myös melkoinen paperiaddikti ja saankin usein insipraation palasta kaunista kuvioitua paperia.

Mikä on työväline jota ilman et tulisi toimeen?
Fiskarsin paperileikkuri. Itsasiassa minulla on niitä kaksi, toinen matkustaa mukanani ja toinen on aina askartelupöydälläni.

Miten valitsit tämän harrastuksen?
Useimmiten ajattelen että ennemminkin tämä harrastus valitsi minut *LOL* Olen aina rakastanut kauniita kuvioita ja ensin harrastinkin ompelua. Sitten löysin kauniit kuvioidut paperit ja se oli menoa korttiharrastukseen!

Kerro meille ensimmäisestä "kosketuksesta" korttimaailmaan.
Näin askarteluliikkeessä kauniita käsintehtyjä kortteja ja päätin itsekkin kokeilla. Ostin joitain materiaaleja ja sitten vähän lisää ja olin täysin myyty!

Onko sinulla "idoleita" korttien tekijöissä?
Niitä on paljon mutta ehkä voisin mainita Aijan upean väritystekniikan. Haluaisin saada palasen hänen taitoaan. *LOL*

Mitä et haluaisi nähdä kortissa?
En keksi mitään sellaista. Itseasiassa minusta on ihana nähdä uusia ideoita ja uusia materiaaleja. Materiaalien runsas kirjo on yksi niistä asioista joita rakastan korttiaskartelussa.

Kauanko sinulla menee yhden kortin tekemiseen?
Se vaihtelee kovasti. Kun minulla on hyvä idea yksinkertaiseen korttiin voi se valmistua jopa 15 minuutissa. Joskus siihen voi mennä tunti tai parikin. Yleensä menee 30-45 minuuttia jos minulla on leimakuva jo valmiiksi väritettynä.

Onko jokin tekniikka josta pidät eniten?
Olen rakastunut leimasimiin joten niiden kanssa työskentelyyn kulutan paljon aikaa. Juuri nyt on pinnalla versamark ja chalksit tekniikka. Siinä leimataan ensin läpikuultavalla musteella ja sitten tehdään kuviosta näkyvä chalkseilla. Olen kokeillut tätä tekniikkaa sekä ATC korteissa että tavallisissa korteissa ja se on mielestäni erittäin mielenkiintoista miten kuvio lopulta muodostuu.

Lemppari leimasin?
Pidän useista leimasimista mutta ehdottomia suosikkejani tällä hetkellä on Elisabeth Bellin suunnittelemat leimasimet Sugar Nellie ja Whiff of Joyn valikoimista.

Olisiko sinulla jokin mieluisa kortti jonka haluaisit näyttää meille?
Itseasiassa pidän kortista jonka tein StampARTicin ensimmäiseen luonnoshaasteeseen. Siihen meni paljon aikaa mutta olen todella tyytyväinen lopputulokseen.

Mikä tuottaa sinulle eniten iloa korttiaskartelussa?
Aina tulee jotain uutta ja tulen paremmaksi kortin tekijäksi. Ainoastaan taivas on rajana ja pidän siitä että saan haastetta jokaiseen päivään.

Lopuksi muutama pikakysymys...
1. Pinkki vai sininen? Pinkki
2. Blingi vai kukka? Kukka
3. Säiliö vai tavallinen sivellin? Molemmat
4. leimasin vai ilman? Leimasin
5. Pastellit vai voimakkaat värit? Pastellit
6. Nauha vai pitsi? Molemmat

******************************************************************************


Sposor for this challenge is Mihanna, finnish crafting company. Here is a little presentation:

On-line crafting and gift store Mihanna has been established on 2008 by staying home mom of two small children. There is also a little butik at her home where you can visit. Butik is open when she is at home and visiting time can be agreed by phone or e-mail. You can find contact informations from the internet store http://www.mihanna.com/ From Mihanna you can find different kind of materials for cardmaking, scrapbookking, ATC- and decohobby. There is also materials for crafting with kids. You can find materials for 3D, stamping, papers, ribbons, embellishments and crafting tools. Mira is expanding her variety and will be happy to receive suggestions and procut wishes. Mira has also a small gifts for your loved ones. From the on-line store you can order only to Finland but if you would like to order to some other countries you can contact Mira by e-mail.
You are warmly wellcome!


Tämän haasteen sponsori on Mihanna:

Askartelu- ja lahjakauppa Mihanna on syksyllä 2008 perustettu nettikauppa, jota pyörittää kahden pienen lapsen kotiäiti. Minulla on myös Rantsilassa pieni kotiputiikki, jossa voi käydä ostoksilla tai noutaa nettikaupassa tekemänsä tilauksen. Kotikauppa on auki silloin kun olen kotona, kannattaa sopia aika puhelimitse tai sähköpostilla. Yhteystiedot löytyvät kaupan sivuilta http://www.mihanna.com/Kaupasta löytyvät monenlaiset tarvikkeet niin korttiaskartelijoille, skräppääjille, atc- ja decoharrastajille, kuin lasten kanssa askartelevillekin. Valikoimasta löytyy mm. tarvikkeita 3D-askarteluun ja leimailuun, papereita, nauhoja, koristeita, sekä askarteluvälineitä. Valikoima kasvaa ja täydentyy jatkuvasti ja asiakkaiden ehdotuksia ja tuotetoiveita otan vastaan mielelläni ja mahdollisuuksien mukaan niitä toteutan. Lahjatavaravalikoimasta löytyy pieniä edullisia lahjoja, joilla voi muistaa läheisiään ja ystäviään.Nettikaupasta tuotteita voi tilata ainoastaan Suomen alueelle, mutta sähköpostitse voi tehdä tilauksia muualtakin maailmasta.Olet lämpimästi tervetullut!Mira / Mihanna

Great prize for this challenge is:

Ja tämän haasteen upea palkinto:


And the challenge is...Go green! Make a card using something green and something recycled (= not originally a craft item)

Haasteen aiheena on "vihreä"! Tee kortti jossa on jotain vihreää sekä jotain kierrätettyä mikä ei ole varsinaisesti askartelumateriaalia.

Piia:
Onnea-text is wire originally made for wreath making, flowers and stems are punched from old book pages and colored with metallic mousse eyeshadow! *LOL* Green background is from Prima Leaves packaging material and colored with green toned inks. Blue rhinestones are from a broken children’s toy crown.


I`ve used rubber band across the card, and some florist wire for decoration under the small center flower.

Carola:


Coffee cover, color strip (grass)


Erica


florist wire (sisal), piece of a paperbag (bit av papperspåse)

Miia:

I have used Tim Holtz ...meaning that background paper is from grunge board package and so are flowers made from that paper too. Middle of flowers are decoration sand, normally using decorating candles etc...Hearts are also from Tim Holtz fragments package, colored with alcohol inks. Something green...in the corners :)


Aija:Paper napkin under bakings. Ribbon from Christmas bouguet and decoration from label of Jeans.

The brown/grey cardstock is actually from a toilettepaperroll.



I have used green tissue paper on this card and green leaf from a candle decoration.


SasSa:
Pretty much everything is recycled... The paper in the background is from a package of clearstamps, the leaves are made of candy paper, the corrugated cardboard is from a package I got from a shop, and there are some waxed paper behind it. The green is represented in the button, the two small green strips of paper and some fabric- the bow, from a tablecloth. There are also two glowing stars that glows in green.


Frist: 26. Februari - Midnatt StampARTic tid

Due: February 26th - Midnight StampARTic time


~
Glöm inte att skriva vad som är återanvänt på ditt kort!

Remember to write what recycled item you have used!

33 comments:

Benedicte said...

flott oppgave!
her kommer mitt kort

klem fra Benedicte

Anonymous said...

Hi,

here is my card

Lovely challenge and once again awesome Dt's

Eleonora

SannaS said...

What a fun challenge! And here’s mine!

Susa said...
This comment has been removed by the author.
Susa said...

Thank you for your amazing challenge! Here is my card

Marte said...

Kjempe utfordrende og morsom oppgave!

Her er mitt kort.

Mine "grønne" innslag er: pepperkorn, papirpose og dun fra min kjære dyne :P

Maria H. said...

DT:s have done wonderful cards! Thanks, Piia, for great challenge:-) My card is here: http://virpimaria.blogspot.com/2009/02/stampartic-go-green.html

Anonymous said...

Här är mitt kort igen, elikkäs täällä ollaan taas! And third language: great challenge! :)

May-Bente said...

Kjempe flott utfordring!!!

mitt bidrag

Anonymous said...

Great challenge and beautiful DT cards!

Here's my entry

Maissi

Anonymous said...

One gets to my card from the link.

Loreal Blondi said...

My recycling green card is here

Eva Helen said...

Her er mitt bidrag

KLem Fra Eva Helen

Riina said...

Thank you for nice challenge. Here is my entry.

Anonymous said...

Thank you for this challenge! Your cards are all so beautiful.
Here is my card.

Lenas pysselgrop said...

Vilken rolig utmaning!

här finns mitt bidrag

Anonymous said...

My card here.

Maaret said...

Mukana!
Täältä löydät korttini:
http://maaretinsivut.blogspot.com/2009/02/stampartic-challenge.html

milli said...

DT har overgått seg selv igjen, nydelige og inspirereden kort!
Kjempemorsom oppgave også!

Her er mitt bidrag

Pia said...

Flotte DT bidrag. Mit bidrag kan ses
HER

Elina said...

Thanks for the challenge! My card is here.

LENA said...

Dette var morsomt og utfordrende!
Her er mitt kort!

Anonymous said...

Here is my card. http://eepit.vuodatus.net/blog/1821662

Filharmonica said...

Flott utfordring, og lekre DT-kort.

Her er mitt bidrag til utfordringen

Filharmonica said...

Flott utfordring, og lekre DT-kort.

Her er mitt bidrag til utfordringen

Lise Katrine said...

Super oppgave!
Prøver meg eg og,
her er mitt bidrag

Klem, Lise

Anonymous said...

Rolig utmaning...jag hade svårt att komma på något "recycled"..men till slut kom jag på att använda ett gammalt skosnöre =)

Jättefina DT kort som vanligt =)

Här är mitt bidrag

Kram, Sara

Bente said...

Så mange flotte kort både av DT og av de som har levert så langt!! Her er mitt kort

Anonymous said...

Rolig utmaning, fick helt överge mitt vanliga sätt att göra kort... :)Här är mitt bidrag.

TanjaS said...

Tässä on minun korttini.Olen mukana ensimmäistä kertaa.

Mervi said...

Kierrätys on mun juttu, onneksi vielä ehdin mukaan!
"here's mine"

Eija said...

My card is here. I used fishing net's box to the background :

Eija said...

Now I see I was late :) .. have to take part to these challanges later.