Sunday, February 1, 2009

Sketch challenge and a guestdesigner.

Nu skriver kalenderen igen den 1. og det er blevet tid til en ny skitseudfordring.

Denne måned har vi fået hjælp fra en meget dygtig, dansk pige som hedder Charlotte Ravn
Hun er en fantastisk kortmager, og laver de smukkeste ting.

Tag et kig forbi hendes blog.

Jeg har stillet Charlotte nogle spørgsmål, som hun har svaret på.

1. Hvor henter du inspiration?
Jeg finder inspiration rundt omkring på nettet i gallerier og på blogs. Jeg kigger også i bøger og blade.

2. Hvilket udstyr kan du ikke undvære?
Jeg har mange ting, som jeg nødigt vil undvære, men skal jeg vælge par stykker må det være: min lille saks med buet skær og min gennemsigtige lineal fra Club Scrap.

3. Hvorfor valgte du denne hobby?
Kan man andet??

4. Fortæl om dit første møde med kortlavning!
Jeg startede med at lave Pergamano kort for 14-15 år siden da jeg arbejde i en hobby forretning. Siden da har jeg lavet mange forskellige slags kort, men især kort med punchede blomster, som jeg lavede i en årrække.

5. Har du nogle ”Heltinder” inden for kortlavning, som du kunne tænke dig at fortælle os om? Der er så mange utroligt dygtige kortmagere, så det er svært at vælge nogen ud! Men nogle få af dem, som jeg beundrer meget og som jeg henter inspiration fra, er fx. Bibbi, Melissa Philips og Tussan

6. Hvad vil du ikke se på et kort?! ??
Jeg bryder mig ikke så meget om klippeark med 3D motiver, som sættes sammen med skumpuder, men bortset fra det, kan alt jo bruges på kort!

7. Hvad er den største glæde ved at lave kort?
Det må være, at det gennem årene har givet mig nogle gode venskaber og mange møder via internettet, med søde piger over hele verden.

8. Hvor lang tid bruger du ca. på et kort?
Det er meget forskelligt, alt mellem 15 minutter og flere timer.

9. Har du nogen favorit teknikker, hvis ja, så fortæl gerne om dem?!!!
Lige for tiden, er det nok mest at sy på symaskine, men det skifter ofte.

10.Hvor mange julekort planlægger du at lave i år?:)
Jeg plejer, at lave ca. 100 julekort, de fleste af dem sælger jeg.

11.Favorit stempel?
Grunge collection fra Stempelglede.

12.Hvis du havde 20 Euro ekstra, hvilket kortlavningsudstyr ville du købe i dag? Det som jeg ikke køber straks behovet opstår, koster som regel langt mere end 20 Euro!

Her er så lige de hurtige....

1. Rosa eller blå? Rosa
2. Bling eller blomster? Blomster
3. Tusch eller pensel? Pensel
4. Stempel eller ikke noget stempel? Begge dele
5. Pasteller eller stærke farver? Pasteller
6. Bånd eller blonder? Blonder

Jeg håber I vil være med på denne måned skitseudfordring. Her er Charlottes skitse efterfulgt af hendes kort lavet efter skitsen.


***
Once again the calendar says the 1th. and it's time for a new sketchchallenge.
This month we have got help from a very creative danish girl named Charlotte Ravn She is an amazing cardmaker who makes the most beautiful creations. Please visit her blog.

I have asked Charlotte som questions and here is her answers.


1. Where do you get your inspiration?
I find my inspiration on the Internet, in galleries and at different blogs. I also read books an magazines.

2. What equipment can you absolutely not live without?
I have a lot of things that I can’t live without but if I have to say a couple of things it must be my scissors and my ruler fra Club Scrap.

3. Why did you choose this hobby?
Is it possible not to??

4. Tell us about your first meeting with cardmaking!
I first startet with the cards called Pergamano around 14-15 years ago when I worked at a hobbystore. Since then I have made a lot of different kinds of cards but especially cards with punched flowers.

5. Do you have any ”heros” within cardmaking?
There are som many good and creative cardmakers so it’s not easy to choose one. But I do admire and get a lot of inspiration from Bibbi, Melissa Philips and Tussan.

6. What do you not like to see on a card?
I do not like to see 3D motives that are put together by foam dots, but except that anything can be used on a card.

7. How long time do you use on one card?
It’s very different – all between 15 minutes and several hours.

8. Do you have any favorite technique? If yes, please tell us about them!
Right now it is to sew on my sewing machine but it change a lot from time to time.

9. How many christmascard do you plan to make this year? ;-)
I use to make around 100, and most of them I sell.

10.Favorite stamp?
Grunge collection from Stempelglede.

11.If you have 20 Euro ekstra to spare, what cardmaking- equipment do you want to buy today?
What I do not buy when i need it, costs a lot more than 20 Euro!

12.What is your biggest pleasure with cardmaking?
It has to be that during the years on the internet I have met a lot of nice girls and made a lot of friendships all over the world.


And these quick questions…

1. Pink or blue? Pink
2. Bling or flowers? Flowers
3. Felt or brush? Brush
4. Stamp or not? Both
5. Pastelles or strong colors? Pastelles
6. Ribbon or laces? Laces


I hope you want to participate on this Challenge.
Here is Charlottes sketch and her card made from the sketch.



Charlotte




And now for the DT's card.
















Gevinsten denne gang er sponcoreret af Kortmakaren med et kit magen til det vi lavede kort til tidligere, kortmakaren på StampARTics vis.

The price is this time sponsored by Kortmakaren, with a kit like we got for the article we had about Kortmakaren earlier, kortmakaren på StampARTics vis.


Fristen for å delta i denne udfordring er den 08. februar -

midnatt StampARtic time


***
Deadline for participating is February 8th - midnight StampARTic time

65 comments:

Camilla said...

ÅHHHHH!!!
Vad ska man säga! Vilken underbart härlig skiss.
.
Och vilka färger. Sååå snyggt.
Scrollar sedan för att få se vad ni hittat på med skissen.
Och här satt jag länge och scrollade upp och ned..
Vilka kort, ni är såå duktiga alla och ska ha en stooooor kram för allt fint ni hittar på.

Ni gör alla ett jätte jobb:)
Kram: Camilla

Marianne said...

Himmel og hav så nydelige kort fra DT!!!!!
Super skisse. Jeg kjenner det rykker i kreativitetsnerven! Må bare få vesla i seng...:)

Karen O said...

Så fantastiske kort fra DT!! Jeg er helt stum av beundring!
Gleder meg til den dagen jeg blir like flink;)
Her er mitt bidrag

-karen

Anna Maria Niia said...

Underbara kort och inspirerande skiss!
Här hittar ni mitt kort

Karita said...

Stunning DT works again Ladies!!! Sketch was great, thank you Charlotte :)
Here is my card

Thanks for looking :)
-Karita-

Anonymous said...

Loved the sketch and all the DT cards as well, here is my version.

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet said...

Utrolig fin skisse som var lett å jobbe med...

Her er mitt kort

Catharina Norberg Skjørvold said...

Flott skisse som fikk meg i gang litt, det trengte jeg :) Tusen takk :)

Her er mitt bidrag

Kristin said...

Super skisse! :D

Her er mitt kort

Anonymous said...

DT-cards are beautiful, of course! Thanks for challenge. Here is my card.

May-Bente said...

mitt bidrag

Mim... said...

Lyfter på hatten för alla fina kort, här kommer mitt lilla bidrag

Toneloni * Tonje said...

Så bra skisse og så mange lekre DT bidrag.

Mitt bidrag

Anonymous said...

God Afton!

Underbara DT kort!!!

Här är mitt kort!

Kram, Sara

Kim said...

What a fabulous sketch to play with! The DT work is always so amazing here! You can see my entry HERE!
Hugs~ Kim

Benedicte said...

flott skisse :-)
her er mitt kort

klem fra Benedicte

Aud said...

Herlige DT kort!♥

Her er mitt kort

Lynda Nielsen said...

The DT cards are terrific! I love every one of them! Fabulous Ladies!
I have finally made my card for this Charlottes sketch. Actually it's the 2nd time I've made a card using that sketch. I was going to combine a this sketch with a color challenge and after the card was done I realized I am not suposed to do that. LOL
The sketch was a fun one, so I didn't mind.
I have done a new one. You can find it here.
Thanks for taking a look.
Hugs
Lynda =)

Jeanette said...

Herlig skisse! Her er mitt bidrag!

Nyten said...

Nydelig kort frå DT:-)
Her er mitt kort

Linda vk

Sari said...

Fab work DT!! Fantastic sketch!! Mine is here
Thanks for looking,Sari

http://merving.blogspot.com said...

Vilken fin skiss och fina tolkningar.

Mitt kort

Lenes stempelkrok said...

Nyyyydelige DT kort og en herlig skisse...:-)
Mitt bidrag

Linda said...

Hei. Utrulig høgt nivå her både fra DT og deltakarane, men kjekt å vere med uansett:)

her er mitt kort

Cathrine said...

Mange fine kort her!
Veldig gøy å jobbe etter skisse.
Her er
mitt bidrag. :)

Loreal Blondi said...

Thank You Charlotta, great Sketch! My card is here

Anonymous said...

First time I made card for this challenge. Great sketch and beutiful cards...my card you can find behind the link

Marianne said...

Kjempeflott skisse!!
Her er mitt bidrag.
mitt kort

CallaLily said...
This comment has been removed by the author.
CallaLily said...

Men vad härligt kortet! Tack för Camilla! från linken kand se titta på mitt bidrag.

Lovely cards.
Thanks for the sketch Camilla! From the link you kan check out my card.

Mahtavia kortteja!
Kiitos Camillalle mallista!
Linkistä näkee minun korttini.

Från här/here/täältä

Pia said...

En rigtig lækker skitse og super flotte DT bidrag


Mit kort

Riina said...

Valtavan hieno luonnos! Kiitos siitä.

Korttini löytyy täältä.

Loreal Blondi said...

Här är min kort med fjäril

Anita said...

En veldig fin skisse å jobbe etter!

Mitt bidrag

Šolanje na domu-Waldorf said...

Great DT samples! I love this sketch. Here is my take on it. Thanks for looking.
x Natasha x

Unknown said...

Flott skisse!
Her er mitt bidrag

Anonymous said...

Beautiful sketch and cards!! :D

Here´s my card from Finland

Have a nice weekend! :D

Anonymous said...

Taina Here is my card. Have a nice weekend!

Anonymous said...

Hei,

what a lovely sketch and DT-cards are so Super!

My Card

Raisa said...

Wonderfull sketch, I relly enjoyed making my card
Here is my Entry

Bente said...

Jeg prøver meg denne gangen også jeg:=) Her er mitt bidrag.

Nixe-Moni said...

What a great sketch and stunning DT creations!!

Here is my card

Hugs
Moni

Eva Helen said...

Her er mitt bidrag

Kjempe flotte bidrag designerne har laget.Så nydelige.
Flott skisse.

Anonymous said...

Thanks for a great challenge and wonderful DT cards again!

Here's my entry!

Carola said...

Som vanligt har gänget gjort otroliga kort. Mitt bidrag till utmaningen hittar ni här

Tine said...

Utrolig flott skisse og nydelige DT-bidrag. :)

Mitt bidrag

Antje said...

Vakre kort og så mye inspirasjon fra dere !!!
Her kommer mitt kort:

http://antjesblogg.blogspot.com/

Iris Wiechmann said...

What a great sketch and absolutley adorable cards from the DT! I had lots of fun working with the sketch. Here is my card

hugs,
Iris

mymlis said...

En enkel och vacker skiss! Här kommer mitt kort! http://mymlis.blogspot.com/2009/02/hanglarpar.html

Camilla said...

En härlig skiss och många fina DT kort.
Ni är alla så inspirerande.
mittbidrag

Bente said...

Nydelig kort fra allesammen! Her er mitt bidrag

Anonymous said...

Täältä löytyy minun korttini.

Anne Marit said...
This comment has been removed by the author.
Anne Marit said...

Masse flotte kort eg en super skisse
Her er mitt bidrag

Anonymous said...

Här kommer ett litet bidrag. Min tolkning av skissen Boken om kärleken

Kramar Ingela

Meretekj said...

Her er mitt kort

Solveig said...

mitt kort

. said...

Oops vad sent ute jag är men här

kommer mitt bidrag ;-)

Hildegunn said...

Herlig skisse!Og helt supre bidrag dere i DT har laget!
Jeg har laget to bidrag :)

Du finner de her

Heidi said...
This comment has been removed by the author.
Heidi said...

Mitt bidrag

Anonymous said...

Yes! Jag har jobbat efter en skiss! Det händer minsann inte ofta...

Här är resultatet:
http://paperart.wordpress.com/2009/02/08/sketch-challenge-at-stampartic/

Anonymous said...

Här är mitt bidrag, ute i sista stund som alltid :)

http://blogg.coffeeaddicted.se/?p=679

Anonymous said...

Så mkt fint ni skapat av skissen!
Här kommer även mitt bidrag:
your text

Linda said...

Litt seint dette men:), kjempe fine bidrag frå alle og ein kavr ivertfall:)Her er bidraget mitt