Monday, January 4, 2010

Hjemmelaget masker ~ Self made Screen by Ulrica


Vi fortsetter med litt sparetips i Januar, og i dag har vi besøk av Ulrica Hållèn, en svært talentfull kortlager og dyktig fotograf fra Sverige. Ulrica har med seg et glimrende sparetips; Hjemmelaget masker eller sjablonger om du vil.


We continue with some saving tips in January, and today we have a visitor, Ulrica Hållèn, a very talented card maker and a great photographer from Sweden. 

She is giving us a great tip on how to save money; Self made screens!


Ulrica's Tutorial:
Vill du skapa egna glimmer screens? Masker, mallar.. ja, man kan nog kalla dem vad som helst.. jag väljer nog mallar, för det känns mest så :). I mitt fall har jag använt mig av min Silhouette SD, men självklart kan du använda dig av dina dies till din stansmaskin, eller klippa själv vetja!

Det du behöver för att göra likadana mallar som mig är ett bakplåtspapper i teflonmaterial. Jag köpte mitt på ICA för 35 kr som är i A3-format. Det finns säkert andra varianter att köpa också, men de behöver vara avtorkbara och tanken är att vi ska spara pengar här så används inga dyra grejer :o)

Do you want to make your own screens, that you can use with glimmer mist? I have used my Silhuette SD to make mine, but you can of course use your own dies and equipment, or just a pair of scissors, if you like!

I have also used baking paper made of Teflon,   I have bought mine cheap in the nearest convenient store. The ones I got is in size A3 and are cheap. You can of course use other more expensive materials, but if you really don't have to.


Jag har klippt till mitt ark så det passar min "hållare" till Silhouetten. Tänker du använda dies så skär till så stor bit du behöver för att din die ska passa.
I have cut the baking paper so it fits my Silhuette tray. f you are using dies, then cut so it fits to your die.


Så här ser min mall när den är färdigutskuren i storlek 14x14 cm. Sjävlklart, eftersom det är jag, så är det en snöflinga jag använt mig av.
Here is the screen all cut out, the size is 14 x 14 cm ( 5 1/2" x 5 1/2"). And this being me, a great snow flake lover, it turned out to be a snow flake! 


Jag har tagit lite olika stämpeldynor, en babywipe och så färgar jag in ett papper lite slarvigt.

I have colored my card stock, with baby wipes and distress ink. I just tapped the baby wipe on the ink pad and rubbed some color on the white card stock. I have used a 2 different colors. 


Nu placerar jag ut mallen där jag vill ha den. I mitt fall vill jag ha den lite nere i hörnet. Sen är det dags att spraya lite glimmer mist.. guld får det bli för mig... när jag sprayat klart tar jag bort mallen och sköljer av den under vatten, torkar av den och lägger den i en plastficka. Den kan jag använda hur många gånger som helst nu till mina julkort :)

Now I place the screen where I want it on the card stock, and I have decided on the lower corner on my card, and I am ready to spray some glimmer mist. I have chosen Gold glimmer mist, spray and then remove the screen. I rinse the screen in water, dry off and put it in a plastic box. I now have a screen I can use over and over again.  


Glöm inte att du kan använda den omvänt också.. den delen som blir kvar när du stansat eller klippt ut din figur fungerar utmärkt att använda också!

Don't forget you can also you the screen the other way around, after spraying the screen is full of glimmer mist, just put it upside down on a card stock, and you have a beautiful pattern to work with.

Här är mitt färdiga kort. Lite stämplat runt kanterna, några halvpärlor, lite spets.. klart :o).

Here is my finished card! A little stamping around the edges, some pearls, brad and... voila! 

Hoppas ni gör mängder med roliga egna mallar. Jag har gjort snöflingor, swirls och lite annat skojsigt.. och allt på ett bakplåtspapper för 35 kr. Perfekt spartips!

I hope you try out many different and fun screens. I have made snow flakes, swirls and other fun shapes... and all on in-expensive baking paper! 

************
Tusen takk Ulrica for en flott tutorial og et nydelig kort!
Et glimrende sparetips!
Husk at hvis du prøver dette, så har vi lyst til å se det, send oss gjerne en e-mail, så vi kan vise kortet ditt i Readers Gallery! 

Thank you Ulrica for the great tutorial and the stunning card! 
A great saving tips with wonderful results! 
Remember if you try this we would like to see it, send us an e-mail so we can showcase your cards in the Readers Gallery!

10 comments:

Ann said...
This comment has been removed by the author.
Ann said...

thanks for sharing your idea a real money saver

Jane said...

Oh what a brilliant idea, thanks Ulrica! I love having a go at making my own papers so this will be a great technique to try out, thank you! hugs, Jane xx

Lynne K said...

A great idea! Thank you for sharing it.

petra/paradise said...

Tack för tutorialen Ulrica!! Klockren juuu!!
Ännu en anledning till använda Sillen!! =)
Å kortet var ju huuuuur fint som helst!

kramisar!

Marimer said...

¡¡Genial, Ulrica!!, eres unas gran artista, con razón ganaste el rpimer premio, felicidades.

Cina99 said...

Smart! Detta är en idé som jag kommer att spara i min "braåha-bok" :)

Linda Brun said...

Kjempeflott ide. Takk for tutorialen.

~ Sophia ~ said...

Verkligen ett toppen-tips Ulrica!
Det här måste testas snarast möjligt...
Förresten... Kul att se dig på den här sidan! = ) Då är vi två från lilla Enköping.... ; )

KRAM! Sophia / kurrebo

terry1694 said...

Hello-
Just thought I would let you know that, though the comments on this page are very interesting, the images are not showing up. where photos are meant to be, there are large white rectangles.