Tuesday, June 23, 2009

My cards på besök i StampARTic.


Denna gång är det My Cards som sponsrar delar av teamet med lite ljuvligt skapar material.
This time it is My Cards that sponsor parts of the team with some lovely crafting material.

Let`s get to know My cards a little better.

Mitt namn är Helena Löwenlid och jag bor tillsammans med min man och två döttrar (2 och respektive 4 år) i en villa i Göteborg.
Det är jag som har butiken My cards & Home i Göteborg som jag driver på egen hand.
My cards startades för ca 5 år sedan och jag gjorde då enbart bröllopskort och kort till kunder/butiker.
Ca två år senare startade jag webbutiken www.mycards.se/shop och hade en liten butik hemma vid huset.
Ett år därefter började jag även köpa in inredningsartiklar, döpte då om företaget till My cards & Home. Efter ytterligare ett år öppnade jag den "riktiga butiken" (1-års jubileum nu i sommar)
med halva butiken scrapbooking/stämplar och halva butiken inredningsartiklar.
Jag tycker det är superkul att hålla på med kort och scrapbooking, tyvärr har man inte så mycket tid nu som innan.
Jag började med kortmakeri för ca 7-8 år sedan och blev jättebiten. Älskar småmönstrade papper, blommor och bling!

My name is Helena Löwenlid and I live in Göteborg with my husband and two children (age 2 and 4). My Cards & Home is my store in Göteborg. My Cards opened its doors about 5 years ago, with me making wedding cards and other greeting cards for customers and shops. About 2 years later I opened the online store www.mycards.se/shop and I had a small store at home. A year later I started to stock items for home decorating, and the store got the mane My cards & Home. Another year goes by and I open my current store (one year anniversary this summer). Half the store is scrap booking and stamps, the other half is home decorating. I love making cards and to scrap, but unfortunately I don`t have much time for it. I made my first card about 7-8 years ago, and got hooked. I love small pattern papers, flowers and bling!


Vi fick var sitt tema, Grattis, Bröllop och Välkommen till världen.
We got a theme each, Congrats, Wedding and Welcome baby.

Petra:
Petra fick Grattis tema och gjorde tre vackra kort
Petra got Congratulation theme
and made three beautiful cards




Lillemor:
Lillemor fick detta ljuvliga paket och temat Bröllop.
Lillemor got this lovely package and the Wedding theme.

Närbild på motivet.
Close up on the motif

O på dekorationerna...
And on the decorations...

SasSa:
Jag (SasSa) fick detta vackra blå paket och temat Välkommen till världen.
I(SasSa) got this blue beautiful package and the theme Welcome baby.

Närbild på motivet.
Close up on the motif.
Vi skickar ett stort tack till My Cards för de vackra paketen.
We send a big thank you to
My Cards for the beautiful packages.


1 comment:

Unknown said...

Wow team Sweden!!!!
Kortene deres er bare helt fantastiske!!! Nydelig arbeid alle sammen!

Klem,
jorunn