Tuesday, February 10, 2015

Fargelegging / Coloring

Hei og velkommen til en ny fargeleggings artikkel
Jeg er en Promarker fan , jeg bare elsker mine promarker, her vil jeg vise litt av hvordan jeg fargelegger......... 

Hi and welcome to a new coloring article 
I am a Promarker girl, just love my pens, here i will show a little of how i color..........

**** 
Jeg vil starte med å vise ett av mine aller aller første fargelegginger ......... 

I'll start with one of my very first coloring 

**** 

Som dere kan se på dette motivet så mangler det liv i det........ tror jeg brukte bare en farge til hud og set samme til klær etc etc . 
As you can see there is no depth in the motif........ think i only used one color for the skin and clothes etc etc....... 
**** 
Noen år senere tok jeg  ett kurs i fargelegging hos Maya Stenshagen og det hjalp betraktelig på min fargelegging,  
A few years later i took a course with Maya Stenshagen and that helped me a lot with my coloring 



Som dere kan se mye mye mer dybde i motivet og fra der ble min passion for fargelegging født...... 
As you can see lots more depth in the motif and from there my passion for coloring was born.  
****

Tilbake til hva dette egentlig skulle dreie seg om nemlig hvordan jeg fargelegger ett motiv, jeg begynner alltid  med ansiktet 
Well back to what it should be about , how i color a motif, i always start with the face 

Jeg starter med den mørkeste farge og legger den helt ute i kanten av ansiktet.
I start with the darkest and put on the edge of the face 


Så tar jeg den mellomste farge som er litt lysere og farger over det mørkeste og litt lenger inn mot midten av ansiktet.
Then i take the next color that is a bit lighter and color over the darkest and a little bit further in on the face.
Slik gjør jeg til jeg har farget hele ansiktet, forsetter så med resten av  huden og gjør det på samme måte, jeg bruker som regel 3 eller 4 fargetoner  
And this i do until i have colored the whole face, then i go on with the rest of the skin and do it the same way, i use mostly 3 or 4 colortones.  







Så går jeg videre med resten av motivet og farger fra mørkt til lyst.her har jeg latt lyset komme direkte på motivet slik at skyggene er ute i kantene 
Then i go on with the rest of the motif and color from darkest to lightest. here i have let the lightsource come directly on the motif so the shadows are on the edge of the motif.
Farger jeg har brukt :
Colors i used :  

Skin : Apricot - Oatmeal - Blush - Almond 
Dress : Burgundy - Poppy - Hot Pink - Lipstick Red. 
Hair : Chestnut - Terracotta - Raw Sienna. 
Eyes : Azure - Sky Blue - Arctic Blue.



Og her er så det ferdige motivet ferdig fargelagt.
And here is the rest of the motiv ready to go on a card. 
****



No comments: