Friday, March 20, 2009

Recipe/color Challenge, March

We have a great guest designer for March recipe challenge: Lene from Norway:



Hvor henter du inspirasjon fra?
Jeg får all min inspirasjon fra ulike blogger (både norske og utenlandske), i tillegg til daglig besøk av ulike forumer. Så disse er jeg avhengig av:-)

Where do you get your inspiration?
I get all my inspiration from blogs (both Norwegian and worldwide), and I also visit different message boards everyday. I`m totally addicted to them.

Hvilket utstyr kan du absolutt ikke klare deg uten?
Åj! Det er mange gitt. Men for å trekke ut noen; Stempler, Lim, papir(både mønster og
kartong), papirskjærer, distress og nå per dags dato; promarkere, saks, bånd, blomster, perler...ja, det blitt litt mye da, men det sier jo litt om hvor mye vi kortlagere trenger av utstyr:-)

What equipment can you absolutely not live without?
Wow... that is a lot, but to mention some; Stamps, glue, paper (Both pattern and cardstock), papercutter, distress ink, and tehse days also Promarkers, scissors, flowers, pearls... oh well, it is a lot, but it tells you how much we have become addicted to as card makers.


Hvorfor valgte du med denne hobbyen?
Lysten til å skape noe, var nok den største årsaken til at jeg valgte denne hobbyen. Og det at stempling var noe helt nytt, noe jeg aldri hadde sett før, pirret min nysgjerrighet. Etter at jeg fikk mitt første stempel i hus, ble jeg avhengig.

Why did you choose this hobby?
The urge to create something, was probably the bigges reason why I choosed this hobby. And stamping was something brand new to me, and it trigger my curiosity. After getting my first stamp, I was totally addicted.

Fortell oss om ditt første møte med denn hobbyen.
Tilfeldigheter; Jeg jobbet i en barnehage i Kongsvinger for 10-11 år siden.Der var det en
stempeldame som hadde et kurs, hvor hun viste oss hvordan man kunne lage egne kort ved hjelp av blekk, stempel og litt kartong.! Etter at hun dro var jeg fullstendig hekta.

Tell us about your first meeting with card making.
It was coincidence. I worked in a Kindergarten in Kongsvinger about 10-11 years ago, and a lady held a class about how we could make our own cards, using ink, stamps and some cardstock. After the class I was totally hooked.

Har du noen du ser opp til innenfor denne hobbyen?
Jeg har mange...derfor nevner jeg ingen.Det finnes så mange utrolig dyktige damer både i Norge og utenlande, som skaper ting jeg bare ville drømt om. Jeg henter inspirasjoner fra mange av disse heltinnene, så takk til hver og en for at dere er så dyktige og fordi dere viser frem mesterverkene.

Do you have any heroes within card making?
I have so many, and that is why I don`t mention any by name. There are so many great and talented card makers out there, both in Norway and world wide, that create things I could only dream of. I get so much inspirations from all these heroes, so a big thank you to all of you out there, for sharing your work and your talent.

Hva liker du ikke å se på kort?
Jeg tror man venner seg til det meste, bare man ser det ofte nok. Jeg husker første gang jeg så noen hadde festet bånd på kortet med stiftemaskin..Jeg tenkte den gangen at det går jo rett og slett ikke ann. Det var jo grusomt!!...Vel, nå gjør jeg det selv.;-)..Alt har med vane å gjøre.

What do you not like to see on a card?
I think you can get used to anything after a while... I remeber the very first time I saw someone had fasten a ribbon to a card, using stablers... And I was horrified... well, now I do it myself..
It all has to do with getting used to things.

Hvor lang tid bruker du på et kort?
fra 30 min til flere uker...Står jeg fast, så kan jeg virkelig slite med et kort! Da legger jeg det oftest bort og starter på et nytt kort.

How long time do you use on one card?
It can be anything from 30 minutes to weeks. Sometimes I get really stuck, and then I just put the card away for a while, and start another one..


Har du en favoritt teknikk?
Jeg maler med distress ink, og jeg må vel si at det er min favoritt. Jeg fargelegger også med promarkere, men de klarer ikke å komme opp på høyde med distress inken. Så min favoritt teknikk er fargelegging. Tror ikke jeg lager mange kort i året, som ikke har et fargelagt motiv på seg...

Do you have any favorite technique?

I color in my images with distress ink, and I have to say I absolutely love them! I also use Promarkes for coloring in, but the favorite is distress ink. My favorite technique is colored in images, I don`t think there is many cards I make during a year, where I don`t use colored in images.

Favoritt stempel?
Nå er det Whiff Of Joy som henger høyt i kurs hos meg....jeg er veldig glad i søte motiver, og velger de fremfor noen andre. Men som alt annet, så skifter jeg smaken i takt med "stempelmoten" Det som blir pop av stempler, noe som " alle" skaffer seg, havner som oftest hjemme hos meg også...

Favorite stamp?
Right now it is Whiff of Joy. I`m very found of cute images, and I tend to use them. But it varies, and the stamps that get very popular around in the crafting world, usually ends up in my scrap room too.

Har du et kort du er veldig fornøyd med som du vil vise oss?
Jeg har noen kort som jeg har blitt mer fornøyd med enn andre , og det har vel hovedsaklig vært fordi jeg har truffet med fargevalget. Et av disse er dette:

Do you have any favorite card that you have done and want to show us?
I have some cards I`m more happy with then others, and it is usually the cards I feel I was lucky with my choice of colors. One of them is this:




Hva er din største glede med denne hobbyen?
Avslapping, rekreasjon og skaperglede...Når jeg setter meg på hobbyrommet, så flyter
tankene....Hvis jeg har vært stressa tidligere på dagen, så forsvinner det straks jeg tar i malerpenselen, så det er absolutt rekreasjon for meg. Noen dager har jeg rett og slett ikke tid til å sette meg på hobbyrommet, og da holder det å sette snuten innenfor rommet, for å dra med seg den herlige lukten av papir, blekk og ubrukt kreativitet.

What is your biggest pleasure with card making? Relaxing, recreations and the joy of creating...When I go to my scrap room, my thoughts just flies.. If I`m stressed out earlier, it goes away as soon as I pick up my brush, so it is definitely recreations for me. Some days I have no time for card making, and then I just stick my head in my scrap room, and take a good breathe and smell the wonderful smell of paper, ink and unused creativity.

Og så noen raske spørsmål...
1.Rosa eller blå? Blå, men helst en turkis eventuelt lysblå
2. Bling eller blomster? Jeg må ha bling på blomstene:-) så da blir det begge
3. Tusj eller pensel? hmm nå for tiden er det faktisk begge deler, men jeg må nok si pensel. Jeg fargelegger mest med pensel.
4. Stempler eller ikke? Helt klart stempler
5. Pasteller eller sterke farger? Pasteller
6. Bånd eller blonder? Bruker nok bånd mer enn blonder

And these quick questions....
1. Pink or blue?
Blue, but I prefer turqoise or a light blue.
2. Bling or flowers?
I need bling on my flowers, so I have to say both.
3. Felt or brush? Hmm...these days it is both, but I have to say brush, as I use that the most.
4. Stamp or not?
Definitley stamps.
5. Pastelles or strong colors?
Pastelles
6. Ribbon or laces?
I use more ribbon then lace.
*********************************************************************************
Challenge for March is:
Make a project, with Easter theme, using the colors, yellow, orange and green. It can be a card, but does not have to be card... any project as long as it is Easter theme and have the 3 colors involved.... You have time to participate until 27th March midnight StampARTic time. You are allowed to make as many cards you like so long they are made for this challenge and not combined with an other challenge.

Tämän kertainen haaste on pääsiäisteema. Aiheen voi toteuttaa muutenkin kuin kortin muodossa kunhan se on pääsiäiseen liittyvä ja siitä löytyy kolme väriä: keltainen, orassi ja vihreä. Osallistumisaika päättyy perjantaina 27 maaliskuuta. Osallistua voi niin monella teoksella kuin haluaa kunhan ne ovat tehty vain ja ainoastaan tätä haastetta varten.

Here is the very beautiful decorated Easter egg box from our talented Guest:
Lene on tehnyt tällaisen upean koristellun muna rasian:




And here are the DT creations:

Ja tässä tulevat DT tiimimme teokset:

Petra:




Lene:



Jorunn:


Erica:


And we have some great prizes this time.... sponsored by North Star Stamps;
Clear stamps with happy birthday texts, and some label stamps, and you do know she makes stamps for all the Scandinavian Languages, right??? ;o)

Here is a picture of the one with Norwegian texts;


Thank you Kari and North Star Stamps, for this amazing prize!


38 comments:

Anonymous said...

Here's my card =) Great challenge and Design Team has made great work!!

Monica Anderberg said...

Här är mitt kort! Jätterolig utmaning! http://scrapoleket.blogspot.com/2009/03/paskkort.html

Anonymous said...

This was so much fun, yet challenging as I don't usually make any easter cards. Well, there is always a first time in everything, right?

My card

Taru Jehkonen said...

Here is my card - lovele challenge!!

http://jehkotar.blogspot.com/2009/03/stampartic.html

"pappi puikoissa" said...

Here's my card. Lovely, colourful challenge, thanks!

Unknown said...

Täällä minun pääsiäistervehdys

Astrid Maclean said...

I have only just discovered this blog and these challenges.
The sample cards are amazing.
My modest contribution is on my card blog
http://astridscards.blogspot.com/
Thanks for looking

Riina said...

Great challenge! Here is my entry.

Mervi said...

Super Dt- cards!
here's my bunny !

TanjaS said...

Here is my card :) Pääsiäiskortti/ haaste.

http://elamaasiperiassa.blogspot.com/2009/03/paasiaiskortti-haaste.html

Loreal Blondi said...

My Easter card is here

Tirpuunen said...

Wonderful DT-cards and lovely spring colours! Here is my card.

San said...

Lenes ask är jättefin, och Miias lilla box med kycklingen är också söt. :)
Här är mitt kort.

Anonymous said...

Here is my card.

elina. said...

my card for this challenge

Šolanje na domu-Waldorf said...

Great challenge and gorgeous DT samples. Here is my entry. Thanks for looking.
x Natasha x

Sammacco said...

Here is my easter card for challenge

Jojjo said...
This comment has been removed by the author.
Jojjo said...

Det blev fel...


Här är mitt bidrag

Unknown said...

Flott utfordring!

her er mitt bidrag

Riina said...

Great work from the DT again! Fabulous cards. :)

You can find my entry HERE.

Anonymous said...

Here is my card.

San said...

Här är ett kort från mig.

May-Bente said...

Flott utfordring og herlige DT bidrag!
Mitt bidrag

Anonymous said...

Here is my card. Här är mitt kort. Täällä korttini.

Toneloni * Tonje said...

Hei
Morsom utfordring og takk for alt det lekre dere viser

mitt påskekort

Klem
Tonje

Anonymous said...

Hi,

Here is my Card

-Eleonora-

moi said...

I just love this challenge because these are my colours.

Here is my card.

hugs, moi

Anna S (Dec74) said...

Vilken härlig utmaning! Här är mitt kort!

http://annaskortoscrap.blogspot.com/2009/03/paskutmaning.html

Kram

Jessica said...
This comment has been removed by the author.
Jessica said...

Vilken rolig utmaning. Här kommer mitt bidrag:

http://jessicas-pyssel.blogspot.com/

SannaS said...

Lovely DT cards! So bright and beautiful! Here’s my entry!

RitaK said...
This comment has been removed by the author.
RitaK said...

Her er mitt bidrag ;-)
http://ritaskosekrok.blogg.no/

Anonymous said...

My card is here

Karialov said...

Her er eit lite kort i fra meg. :) :)
kjempe flott utfordring/konkurranse. :)

http://karialov.blogspot.com/2009/03/paske-kort.html

Minna said...

Here's my card =)

Janttu said...

Here's my card. I couldn't finish it in time but anyway it was fun making it.