Friday, January 16, 2009

Shoppingtips

Vi er klar for noen nye tips for shopping i det nye året også!

Denne gangen er det Jorunn, Camilla og Carola som har oppdaga noe nytt som vi vil dele med dere!


We are ready for some new shoppingtips for you this year too!
This time Jorunn, Camilla and Carola have discovered something new we want to share with you!



Jorunn sitt tips ~ Jorunn's tip:


Dagslyslamper ~ Daylight lamps:




Jorunn says:

Jeg har oppdaget lamper til arbeidsbordet som gir dagslys.
Dette har gitt meg en helt ny hverdag på hobbyrommet mitt, der jeg ofte sitter både kveld og natt!
Det er enklere å fargelegge i dette lyset og å sette sammen riktige farger på kortet.

I tillegg så kan du fotografere kortene dine i dette lyset, uten å få gule bilder!

Jeg har kjøpt merket Ott-Lite hos en lokal lampeforretning, som hører til kjeden Mesterlys, Den kan også fås kjøpt hos Scrapshop, og hos
Ataljé Margaretha

Lampen på det nederste bildet er oppladbar og sammenleggbar og er ypperlig å ta med på treff.


I have discovered a work light for my scrap room that gives daylight! This lamp has given my a brand new experience in my scrap room, as I often work evenings and nights in there!
It makes it so much easier to color in images, and to put together the "right" colors!

You can also photograph your cards in this light, without getting yellow pictures!

I bought my lamp, Ott-lite, at a local store, Mesterlys. You can also get it at Scrapshop and at Ataljé Margaretha.

The lamp on the bottom picture, is rechargeable and portable, and perfect for crops!


Camilla sitt tips ~ Camilla's tip:

Papirloftets Mulberry blomster og blad ~
Papirloftets flowers and Leaves




Camilla says;
Jeg har falt helt for desse vakre blomstrene, og hver gang jeg kjøper en pakke av disse blomstrenen går det 5 .- NOK til Regnskogfondet. Jeg liker godt det faktum at jeg kan bidra til fondet på denne måten. Disse blomstrene finne du selvsagt hos Papirloftet.

I have fallen in love with these beautiful flowers, and every time I purchase some of these, 5 .- NOK is given to the rain forest foundation.
And I like that I can contribute to that foundation in this way.

These flowers you can get at, of course, at Papirloftet


Carola sitt tips ~ Carola's tip:

Robin Nest's Dew drops





Carola says:
Jeg syns disse dew dropsene er så vakre til å pynte opp kortene mine med!
De er å få kjøpt hos bl.a Heinikka

I just love these dew drops for embellishing my cards! You can get theme at Heinikka


God shopping ~ Happy shopping
*****

Vi minner om shaker kort utfordringen, fristen er i morgen 17. januar ved midnatt StampARTic time!

Remember the shaker card challenge, due tomorrow January 17th, midnight, StampARTic time.

3 comments:

Hanne said...

Så flotte tips :) De dropsene må jeg finne, de var lekre! Ellers vil jeg bare dele Camillas begeistring over mulberryblomstene, og ikke minst Jorunns tips om dagslyslampe!

Jeg fikk en Ott-Lite til jul i fjor, og det er virkelig snakk om livet før og etter! Ikke bare blir det bedre lys med tanke på farger og sånn, men mam sparer også øynene betraktelig! Vil bare VARMT anbefale en, selv om den er dyr. Tenk på alle timene vi tilbringer med denne hobbyen, og øynene skal jo helst holde livet ut :) Dessuten er det kjekt for en med lakenskrekk å kunne ta bilder av kortene etter at sola har gått ned *hihi*

God helg fra Hanne:)

Anonymous said...

Carola esittelikin tänään Intohimona Skräppäys tapahtumassa tuota lamppua. Vaikutti hyvin mielenkiintoiselta jutulta :)

Anonymous said...

Bra tips!!
Jag har använt dagsljuslampa i 1½ år och det är mycket BRA ljus.
Blommor och lite vackra droppar kan man heller inte få för mycket av.
Ha en god fortsättning på helgen Ingela G